Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu acull la primera Trobada de Glosa Escolar de l'Alt Urgell

La Seu acull la primera Trobada de Glosa Escolar de l'Alt Urgell

Hi han pres part set centres educatius i 138 alumnes, que han fet la presentació glosada de l'acte i han llegit dos contes amb diverses tonades populars. La iniciativa tindrà continuïtat

Trobada de Glosa escolar de l'Alt Urgell
Trobada de Glosa escolar de l'Alt Urgell
27/05/2016 12:55

La Sala de Sant Domènec ha estat l'escenari aquest divendres de la I Trobada de Glosa Escolar de l'Alt Urgell, en el marc del projecte Corrandescola. Els centres educatius que hi han participat han estat les escoles Pau Claris i Valira de la Seu, l'Institut Aubenç d’Oliana, l'Escola Sant Miquel de Peramola, l'Escola Sant Climent de Coll de Nargó, l'Escola Miret i Sans d’Organyà i l'Escola Rosa Campà de Montferrer.

Els nois i noies han fet la presentació glosada de l'acte acompanyats del músic Pep Lizandra i han llegit el conte La guineu i la camosa amb tonada de corrandes Beget, garrotí de Lleida i nyacres. La història 7 ratolins cecs l'han interpretada en la tonada corrandes Beget i garrotins. A les 12 del migdia s'ha tancat l'activitat amb la Dansa del Roble a la plaça dels Oms, davant de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell.

Corrandescola és un projecte d'innnovació, formació i recerca a l'entorn de la glosa a Primària que té el suport de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístic del Departament d'Ensenyament. Les àrees específiques que treballa són la música i la llengua, i la majoria d’alumnes que hi participen mostren un progrés remarcable en l’expressió oral, l’adquisició de vocabulari, l’interès per la poesia i la visió del cant com un acte comunicatiu. La iniciativa també vol afavorir àrees no representades per cap matèria específica en el currículum escolar, com ara les habilitats escèniques, la maduració personal, la facilitació de les relacions socials i el desenvolupament de la identitat personal.

Versos improvisats

La glosa és el terme que es fa servir per denominar una pràctica que consisteix a cantar versos que s’improvisen al moment mateix d’interpretar-los. El glosat o la cançó amb text improvisat no és una pràctica aïllada de Catalunya, sinó que moltes cultures del món la comparteixen.

Alguns centres de l’Alt Urgell, van començar el curs 2014-2015 a treballar la introducció d'aquesta pràctica a cicle superior de primària i a primer d’ESO, i l'intercanvi es va començar a preparar amb una formació a través del Servei Educatiu de l'Alt Urgell-Cerdanya, on es va treballar amb el músic Pep Lizandra diferents formes de crear versos i diverses tonades pròpies de la glosa.

La cançó improvisada té un grandíssim potencial educatiu incidint directament en la participació i la vivència a l'entorn del cant; l'expressió oral i el treball poètic; les habilitats escèniques i el desenvolupament de la personalitat, a més de la cohesió de grup i les relacions socials.

La trobada l'ha organitzat el Servei Educatiu de l'Alt Urgell-Cerdanya, juntament amb l'Ajuntament de la Seu i el Consell Comarcal de l'Alt Urgell. S'espera que l'esdeveniment, en el que han participat un total de 138 nens i nenes, tingui continuïtat.

 

 

 

 


 

Mostrar formulari de contacte