Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu fa una proposta unitària a Foment sobre la variant de la N-260

La Seu fa una proposta unitària a Foment sobre la variant de la N-260

L’Ajuntament demana reduir l’afectació lateral de la carretera per no hipotecar el polígon industrial de Castellciutat ni creixements urbanístics futurs Tots els grups es feliciten pel treball conjunt “en un tema cabdal per a la ciutat”
Portaveus Grups Polítics - Variant N-260
17/06/2008 13:43

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell farà arribar al Ministeri de Foment una al.legació consensuada per tots els grups polítics sobre el projecte de la variant de la N-260. Entre les propostes presentades pel consistori urgellenc, i assessorades per una Comissió d’Experts, en destaca la petició que l’afectació lateral de la infraestructura sigui només de 50 metres, i no pas de 100, com estipula actualment l’estudi informatiu. L’alcalde de la Seu, Albert Batalla, justifica la sol.licitud “per no hipotecar el futur polígon industrial de Castellciutat (actualment aturat), ni creixements urbanístics a llarg termini”.

Els portaveus dels grups municipals representats al consistori (PSC-Progrés, CIU, ERC, ICV i PP) han presentat en roda de premsa avui el conjunt de modificacions que es faran arribar al Ministeri de Foment en relació amb la variant de la N-260. S’hi inclou també la variació de l’enllaç previst al polígon industrial de Castellciutat, eliminant un talús, i el de l’entrada nord a la Seu, que es faria més a prop del Serrat de la Capella. Així mateix, s’insta a que el projecte d’obres de la N-260 contempli intervencions de millora de l'actual carretera; que l’estudi de l’autovia inclogui un corredor elèctric per soterrar una línia d’alta tensió prevista per Red Eléctrica Española; que es faci un estudi d’impacte sobre la flora i béns culturals i patrimonials; i que s’evitin indefinicions, duent a terme un procés de construcció ràpid.

Batalla, que s’ha felicitat pel treball unitari de tots els representants polítics i el diàleg amb els afectats, ha explicat que les al.legacions responen a la voluntat que la nova carretera “tingui el menor impacte mediambiental possible, que no afecti l’àmbit socioeconòmic de la ciutat, i respongui a criteris de permeabilitat”. Després de valorar positivament la inversió de l’Estat a la via, el batlle ha instat al Ministeri a “fer compatible la creació de la via respectant el PGOU de la ciutat, i les dimensions de la Seu”. I ha afegit: “La feina feta no s’acaba aquí. Ara caldrà continuar amb les converses amb Foment i Medi Ambient perquè entenguin els nostres plantejaments”.

Per la seva banda, el portaveu del PSC-Progrés, Jordi Mas Ortega, ha valorat positivament el fet d’haver aconseguit un treball unitari per un tema "cabdal” i ha destacat la creació d’una comissió de seguiment entre els municipis afectats per la infraestructura “per continuar vetllant perquè aquest projecte repercuteixi positivament al municipi”. El portaveu d’ICV, Josep Maria Carles, malgrat oposar-se inicialment de 4 carrils dels sis quilòmetres de carretera de la N-260, també ha expressat la seva satisfacció per l’acord unitari, que proposa que es traslladi a d’altres temes, com el futur aeroport Andorra-Pirineus. Per últim, la portaveu del Partit Popular, Patrícia Lanau, s’ha sumat a les declaracions dels seus companys de consistori i s’ha mostrat convençuda “de la força i el contingut de les al.legacions”.

Tots els portaveus han volgut donar les gràcies a la Comissió d’Experts per la feina feta.

Mostrar formulari de contacte