La Seu vol elaborar un pla per promocionar-se internacionalment
Albert Batalla creu que serviria per donar a conèixer arreu les singularitats del territori La iniciativa requerirà la implicació del màxim nombre d'actors de la ciutat i la resta de grups polítics
La Seu d'Urgell elaborarà un pla d'internacionalització. Així ho ha indicat l'alcalde, Albert Batalla, en el programa 'Fil Directe' de RàdioSeu, tot destacant que serviria per promocionar i donar a conèixer arreu del món les singularitats del territori, com són la gastronomia de qualitat -especialment el formatge-, el patrimoni artístic, els esports de natura i aventura, o la proximitat amb Andorra, entre d'altres.
La jornada 'L'acció internacional: una oportunitat de desenvolupament local', organitzada aquest dimecres per l'Ajuntament de la Seu i les diputacions de Lleida i Barcelona, ha servit per posar sobre la taula algunes eines que poden utilitzar els municipis per a promocionar-se a l'exterior. Tanmateix, Batalla constata que la redacció del pla serà un tema que requerirà "consens polític i social".
En aquest sentit, l'alcalde es mostra partidari que la internacionalització sigui un eix prioritari "de cara a la pròxima legislatura", ja que caldrà implicar el màxim nombre d'actors de la ciutat i comarca, així com els grups polítics. I puntualitza: "Són plans a mig o llarg termini, i cal garantir-ne la continuïtat si es vol que tinguin èxit".
Batalla recorda que la Seu ja s'ha actuat en algunes qüestions, "sense necessitat de tenir un pla d'internacionalització". Així doncs, ha posat com a exemples el fet "d'intentar situar a la retina de la gent el concepte de la Seu com a capital del formatge", així com l'organització de nombroses proves esportives internacionals o el suport a la posada en marxa de l'aeroport. "El nostre món és el món, i s'ha fet petit i s'ha aplanat, fet que ens aporta oportunitats que volem aprofitar", subratlla.