Les cinquenes Trobades Culturals Pirinenques tractaran sobre la comunicació
Les cinquenes Trobades Culturals Pirinenques, que organitzen nou entitats culturals del Pirineu liderades per la Societat Andorrana de Ciències, tindran lloc el pròxim 25 d'octubre a Ripoll i tractaran sobre la comunicació en el seu sentit més ampli, des de les carreteres i el ferrocarril, fins a les noves tecnologies i els mitjans de comunicació social. A través de 27 ponències, es tractaran les vessants culturals, econòmiques, socials i naturals de la comunicació. Les jornades comptaran amb la participació de la ministra d'Afers Exteriors d'Andorra, Meritxell Mateu, i amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Jordi Bosch.
Les jornades, que són itinerants, van començar amb el suport de tres entitats i actualment ja compten amb nou, sent el Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès l'última en incorporar-se. Segons la presidenta de la Societat Andorrana de Ciències (SAC), Àngels Mach, l'esdeveniment es va crear amb l'objectiu de millorar les relacions entre Andorra i la resta del Pirineu, i al mateix temps debatre sobre temes o problemàtiques d'interès comú. La previsió és que les jornades d'enguany, que són gratuïtes i obertes a tothom, tinguin una assistència d'una seixantena de persones.
Al llarg del programa, es parlarà sobre els espais naturals transfronterers, el projecte català i aragonès 'Ribagorça romànica', els equipaments patrimonials del Pirineu, les relacions entre la Baixa i l'Alta Cerdanya, però també sobre la televisió informativa, i els audiovisuals com a mitjà de comunicació. La ministra d'Afers Exteriors d'Andorra parlarà sobre les relacions interpirinenques, i el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, sobre la cohesió del Pirineu Català. També es parlarà sobre els reptes en infraestructures de telecomunicacions, les comunicacions viàries i ferroviàries, i sobre el senderisme.
Després de les ponències, es farà un debat i es presentarà el llibre de les quartes trobades, celebrades al Pont de Suert i dedicades a la creació cultural.