Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Les cinquenes Trobades Culturals Pirinenques tractaran sobre la comunicació

Les cinquenes Trobades Culturals Pirinenques tractaran sobre la comunicació

21/10/2008 17:38

Les cinquenes Trobades Culturals Pirinenques, que organitzen nou entitats culturals del Pirineu liderades per la Societat Andorrana de Ciències, tindran lloc el pròxim 25 d'octubre a Ripoll i tractaran sobre la comunicació en el seu sentit més ampli, des de les carreteres i el ferrocarril, fins a les noves tecnologies i els mitjans de comunicació social. A través de 27 ponències, es tractaran les vessants culturals, econòmiques, socials i naturals de la comunicació. Les jornades comptaran amb la participació de la ministra d'Afers Exteriors d'Andorra, Meritxell Mateu, i amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Jordi Bosch.

Les jornades, que són itinerants, van començar amb el suport de tres entitats i actualment ja compten amb nou, sent el Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès l'última en incorporar-se. Segons la presidenta de la Societat Andorrana de Ciències (SAC), Àngels Mach, l'esdeveniment es va crear amb l'objectiu de millorar les relacions entre Andorra i la resta del Pirineu, i al mateix temps debatre sobre temes o problemàtiques d'interès comú. La previsió és que les jornades d'enguany, que són gratuïtes i obertes a tothom, tinguin una assistència d'una seixantena de persones.

Al llarg del programa, es parlarà sobre els espais naturals transfronterers, el projecte català i aragonès 'Ribagorça romànica', els equipaments patrimonials del Pirineu, les relacions entre la Baixa i l'Alta Cerdanya, però també sobre la televisió informativa, i els audiovisuals com a mitjà de comunicació. La ministra d'Afers Exteriors d'Andorra parlarà sobre les relacions interpirinenques, i el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, sobre la cohesió del Pirineu Català. També es parlarà sobre els reptes en infraestructures de telecomunicacions, les comunicacions viàries i ferroviàries, i sobre el senderisme.

Després de les ponències, es farà un debat i es presentarà el llibre de les quartes trobades, celebrades al Pont de Suert i dedicades a la creació cultural.

Mostrar formulari de contacte