Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Les plaques solars de la coberta de l'Institut de la Pobla de Segur subministren energia a equipaments del municipi

Les plaques solars de la coberta de l'Institut de la Pobla de Segur subministren energia a equipaments del municipi

A més del centre de secundària, també se'n beneficien el Casal Cívic i Comunitari i el Parc de Bombers. El sistema l'impulsa l'empresa pública L'Energètica en l'objectiu d'augmentar l'ús de renovables

Plaques solars a la coberta de l'Institut de la Pobla de Segur (Foto: L'Energètica)
Plaques solars a la coberta de l'Institut de la Pobla de Segur (Foto: L'Energètica)
02/06/2026 20:11

L'empresa pública catalana L’Energètica ha instal·lat un nou sistema d'autoconsum col·lectiu a la Pobla de Segur. A la coberta de l’Institut de la vila s'hi ha instal·lat panells solars capaços de generar uns 66.000 kWh cada any.

Gràcies a la modalitat d'autoconsum col·lectiu, l'energia que l'edifici no consumeixi no es perdrà i es repartirà entre d'altres edificis públics situats en un radi de 5 quilòmetres. L'Institut mateix rebrà la majoria de l'energia (52%), però també n'hi haurà per al Casal Cívic i Comunitari (28%) i el Parc de Bombers Voluntaris (20%). Aquest sistema de compartició d’energia entre edificis públics permet estalviar costos i pèrdues, tot coordinant edificis excedentaris que produeixen més energia de la que necessiten per funcionar.

Aquesta instal·lació, que es posarà en servei aviat, forma part del desplegament progressiu d’autoconsums col·lectius que l’Energètica està duent a terme arreu de Catalunya. Aquesta actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya 2021-2027, permet compartir l'energia verda generada en una teulada pública amb altres equipaments de la Generalitat situats a la vora.

L'Energètica

L’Energètica (Energies Renovables Públiques de Catalunya, SAU) és l'empresa pública de la Generalitat de Catalunya que té com a missió multiplicar la generació d'energia renovable per abastir els serveis públics de l'administració catalana. Amb l'horitzó de l'any 2040, la firma treballa per gestionar un parc de generació d'almenys 1.000 MW que garanteixi "energia neta, de proximitat i a preus estables per a la ciutadania" a través dels seus serveis públics.

 

Mostrar formulari de contacte