Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'ocupació turística de Nadal al Pirineu serà al voltant del 80%

L'ocupació turística de Nadal al Pirineu serà al voltant del 80%

El retorn de les nevades afavoreix les estacions d'esquí alpí i les de nòrdic esperen tornar a obrir circuits La demanda d'allotjament és més alta a partir de Cap d'Any
Baqueira-Beret
23/12/2010 13:38

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida preveu una ocupació mitjana del 80% al Pirineu entre el 25 de desembre i el 9 de gener. La neu caiguda els darrers dies i les baixes temperatures, que han permès la fabricació de neu artificial, garanteixen unes bones condicions per a la pràctica de l'esquí durant els setze dies de festes.

La previsió és que, només pel que fa a la demarcació de Lleida, les estacions d'esquí rebin la visita d'unes 100.000 persones i que es venguin uns 200.000 forfets. Es faran unes 325.000 pernoctacions entre hotels, cases de turisme rural i apartaments, i l'impacte econòmic serà d'uns 50 milions d'euros.

Les estacions d'esquí nòrdic confien en l'arribada de noves precipitacions per poder reobrir els els circuits.

S'espera que la setmana de Cap d'Any a Reis tindrà un comportament millor que la setmana de Nadal a Cap d'Any, tot i que també amb uns nivells alts d'ocupació. El gruix més important de turistes arribarà a partir del diumenge. Els dies amb menys demanda són el dia de Nadal i el 9 de gener, a l'inici i al final del període de vacances.

Pel que fa als establiments hotelers sense estacions d'esquí a prop, com és el cas de la Seu, també tindran una bona ocupació, al voltant del 60 per cent, sempre que el temps acompanyi. El turisme rural manté l'atractiu i té un 85% de places reservades.

Mostrar formulari de contacte