Nova avaria d'Internet i telefonia a la Seu, l'Alt Urgell i la Cerdanya
Bona part de la Seu d’Urgell, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà, s’ha tornat a quedar aquest dimarts sense Internet ni telefonia fixa. El servei de Telefónica ha deixat de funcionar a primera hora del matí i la zona ha restat incomunicada a nivell virtual, per enèsima vegada, fins a tres quarts de 12 del migdia. L’afectació es calcula que ha arribat al 30 per cent dels usuaris.
Telefónica atribueix la causa de la interrupció en l’accés a l’ADSL i la línia de telèfon convencional a un intent de robatori de cable al Berguedà. Segons les mateixes fonts, els lladres haurien confós la xarxa de fibra òptica amb fil de coure.
Tal i com sol passar en aquests casos, l’absència de connexió telemàtica ha afectat l’activitat quotidiana d’empreses, comerços, administracions, centres educatius i particulars. Per a molts usuaris, l’única via de comunicació en aquest context ha estat el telèfon mòbil.
La darrera avaria important a la Seu va ser fa tot just un mes i mig, el 7 de desembre. Aquell incident es va convertir en un dels més greus que hi ha hagut, ja que va deixar la ciutat incomunicada més de deu hores, durant tota una jornada laboral i en ple pont de la Puríssima.
Després d’aquell fet, Telefónica Catalunya es va comprometre davant l’Ajuntament i l’Associació d’Empresaris de l’Alt Urgell (AEAU) a completar un sistema de redundància per garantir que, si una línia falla, els usuaris es puguin connectar a través d’una altra. El compromís hauria de complir-se en el termini de tres mesos.
Malestar entre els empresaris
El president de l'AEAU, Jordi Grau, ha tornat a expressar públicament el seu malestar per la repercussió econòmica que suposarà la nova avaria i espera que ben aviat "arribi una solució definitiva a les mancances del servei deTelefónica". Tanmateix, Grau advoca per donar un marge de confiança a la companyia, que ja ha avançat en alguns dels seus compromisos.
Els empresaris alturgellencs hauran de tornar a avaluar novament els perjudicis de la interrupció de l'ADSL i la telefonia. En aquest sentit, Grau lamenta que la incomunicació s'hagi tornat a repetir a primera hora del matí, "quan l'activitat econòmica és més elevada i clau per a la jornada".