Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Nova trobada del projecte intergeneracional 'Ens escrivim', que enguany ha comptat amb 36 parelles

Nova trobada del projecte intergeneracional 'Ens escrivim', que enguany ha comptat amb 36 parelles

A l'activitat hi participen persones grans i alumnes de 3r d'ESO del Col·legi La Salle, que s'intercanvien cartes i finalment es coneixen presencialment. L'activitat de cloenda s'ha fet a la sala de plens de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell

Cloenda de l'activitat intergeneracional 'Ens escrivim', a la sala de plens de l'Ajuntament de la Seu (Foto: RàdioSeu)
Cloenda de l'activitat intergeneracional 'Ens escrivim', a la sala de plens de l'Ajuntament de la Seu (Foto: RàdioSeu)
02/06/2026 18:50

La sala de plens de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha acollit aquest matí el retrobament de persones grans i adolescents participants en el projecte intergeneracional 'Ens escrivim’. La trobada ha posat el colofó al carteig entre 36 parelles, formades cadascuna per una persona gran i un alumne de tercer curs d’ESO del Col·legi La Salle. En aquest temps cap d'ells no ha desvetllat al remitent la seva identitat i avui, finalment, s’han pogut conèixer personalment. 

En aquesta trobada de totes les persones participants del projecte 'Ens escrivim', cada parella ha rebut un diploma amb el nom de la persona gran i del jove estudiant amb qui s’ha escrit durant el curs com a record d’aquesta experiència intergeneracional. La regidora d’Educació i de Joventut i Infància, Christina Moreno, i la tinent d’alcalde Gemma Tó han estat les encarregades de lliurar els diplomes a cadascuna de les parelles epistolars. L’acte ha finalitzat amb un esmorzar de germanor entre tots els i les participants d’aquesta iniciativa i una foto de família. 

El projecte Ens escrivim, que es va iniciar al 2012, consisteix en que persones grans i joves es comuniquen a través d’una carta manuscrita i redactada per cadascuna de les dues parts. A cada alumne participant en el projecte se li atorga una parella, concretament una persona gran que a través d’una carta es presenta. A les cartes parlen sobre ells mateixos i la seves vides, sense desvetllar en cap moment la seva identitat fins al dia que es coneixen. La primera carta l’escriu la persona gran cap a l’alumne assignat, mentre que l’alumne respon al seu company d’epístoles. 

Ens escrivim és una proposta endegada per la Regidoria de Gent Gran de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, juntament amb l’Oficina Jove de l'Alt Urgell i amb la participació del Col·legi La Salle.

Mostrar formulari de contacte