Organyà celebra la Fira de Sant Andreu, enguany sense mostra de bestiar
El programa inclou una gimcana, presentacions, l'encesa de llums de Nadal, un sopar, música i la fira d'artesania. També aquest cap de setmana, Oliana organitza la seva Festa Major d'Hivern
Organyà celebra aquest cap de setmana la Fira de Sant Andreu, una de les més tradicionals del Pirineu atès que està datada des de l'any 1233. Un dels seus elements distintius, des dels inicis, sempre ha estat la mostra de bestiar, però enguany aquesta part de la fira no es podrà dur a terme. Tal com ja s'ha fet amb d'altres fires de tardor, en aquesta ocasió s'ha hagut d'anul·lar com a mesura de precaució pel recent brot de dermatosi nodular contagiosa, que ha afectat diverses comarques catalanes.
Tot i això l'alcalde d'Organyà, Celestí Vilà, ha destacat que la Fira de Sant Andreu ofereix un any més un ampli programa actes. Començarà dissabte a les 11 del matí amb una gimcana per a grups de 4 a 6 persones majors de 12 anys, que faran activitats físiques, de recerca i habilitat. Les inscripcions s'obriran mitja hora abans de l'inici. I a les 12 del migdia, a la Sala Xart, Albert Villaró presentarà el seu nou llibre: 'Cadí (Una biografia)'.
A la tarda (18.30 h) la plaça de les Homilies viurà l'encesa dels llums de Nadal, seguida d'una xocolatada pels assistents. A les 9 del vespre hi haurà un sopar i un bingo; i per acabar el dia, des de la mitjanit hi haurà música al Centre Cívic amb Dj AlexFont i Jovalenc. Per a aquesta sessió hi haurà servei de bus nocturn entre la Seu i Organyà.
Diumenge, a les 9 del matí s'obrirà els espais de venda de la Fira. I a les 12 del migdia tindrà lloc l'acte oficial d'inauguració, al final del qual es lliurarà els premis del Concurs de Dibuix. Al llarg del dia, a la plaça de l'Església hi haurà la fira d'artesania, amb tallers demostratius de cistells (amb Lluís Betriu), forja (amb Ramon Vilanova), teler (amb Paula Martínez), torneria i fusta (amb Ramon Arxer) i cuir (amb Pau Rodríguez i Carmen Cuesta).
Festa de Sant Andreu d'Oliana
També aquest cap de setmana, Oliana celebra la seva Festa Major d'Hivern, dedicada igualment a Sant Andreu. El programa començarà aquest dissabte a les 11 del matí amb la missa en honor a Sant Andreu, a l'església parroquial, seguida al migdia per la tronada d'inici de festa i repic de campanes i del seguici festiu, que anirà del carrer Major a la plaça de l'1 d'octubre. En aquest acte es recuperarà el Ballet de Cascavells.
A les 5 de la tarda, al Pavelló Francesc Betriu hi haurà un espectacle de circ amb la Companyia Moi Jordana, seguit d'una "carretillada" a càrrec dels Voliaks. També al pavelló, ja al vespre (19.30 h) s'oferirà el ball amb Cafè Trio; i a la nit (21.30 h), un sopar popular després del qual hi haurà música amb el grup DeNoche. D'altra banda, diumenge a la tarda (16.30 h) els Geganters i Grallers organitzaran un concurs de botifarra, a la Sala Polivalent.
