Protecció Civil de la Generalitat activa en alerta el Pla Neucat per les nevades al Pirineu
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en alerta el Pla Especial d'Emergències per Nevades a Catalunya (Neucat) davant el temporal d'aquest dilluns a la tarda a les comarques del Pirineu, que ha arribat a cotes més baixes de les previstes. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha anunciat l'acumulació de més de 5 centímetres de neu per sobre dels 700 metres, sobretot a l’Alt Urgell, però també a la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça.
Finalment, a la Seu d'Urgell (690 m), a l'Alt Urgell, s'ha registrat 4 centímetres, mentre que a Viu de Llevata (1240 m), a l'Alta Ribagorça, se n'han acumulat 6. A Puigcerdà (1160 m), a la Cerdanya, han estat 3 centímetres, i a Alp (1.180 m), 4. S'espera que demà hi hagi una nova tongada de precipitacions.
Les precipitacions d'avui van a menys i puja la cota de neu, però demà tindrem una nova tongada de precipitacions. Trobaràs més informació:
— Meteocat (@meteocat) December 12, 2022
➡Al web: https://t.co/dvBoqBQmJb
➡Al nostre canal de YouTube: https://t.co/D7uI9rkW4f
Trànsit recomana molta prudència en la mobilitat per les comarques pirinenques i informar-se de l'estat de les carreteres abans de sortir de casa. També insta a tenir el vehicle preparat per a la neu, amb cadenes, manta, una llanterna i el telèfon mòbil carregat amb bateria per si hi ha alguna emergència. En tot cas, des de la Generalitat s'aconsella evitar la mobilitat a les zones afectades per la nevada.
El Servei Català de Trànsit ha informat que les afectacions viàries es poden consultar a la seva pàgina web i que actualment hi ha les següents restriccions (16.30 h):
- Per neu són obligatòries les cadenes a:
L-500 Barruera-Balneari de Boí
L-501 cruïlla L-500-Pla de l'Ermita
C-28 Port de la Bonaigua
C-13 Sort-Esterri d'Àneu
C-13z Esterri d'Àneu
C-147 Esterri d'Àneu-Alt Àneu
L-504 Llavorsí- Lladorre
L-510 Tírvia-Alins
A l'N-230 entre Vilaller i Vielha és obligatori l'ús de cadenes i, a més està restringit el pas de vehicles de 3a categoria.
- Els camions tenen restringida la circulació a l'N-260 per neu/ gel a la calçada a:
Sarroca-Pont de Suert (Port de Perves)
Montferrer i Castellbò-Soriguera (Port del Cantó)
#EnImatges Nova nevada a #laSeu d'Urgell (15.15 h). La precipitació en forma de neu ha començat cap a tres quarts de dues de la tarda i encara continua amb intensitat. #Pirineu #AltUrgell pic.twitter.com/UcwTMijVDF
— RàdioSeu (@RadioSeu) December 12, 2022
ref_src=twsrc%5Etfw">December 12, 2022