Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu d'Urgell farà controls "exhaustius" a la restauració i locals d'oci per garantir el compliment de les mesures sanitàries

La Seu d'Urgell farà controls "exhaustius" a la restauració i locals d'oci per garantir el compliment de les mesures sanitàries

Actualment hi ha 31 casos actius de COVID-19 a la capital de l'Alt Urgell, 2 dels quals es troben ingressats al Sant Hospital. L'Ajuntament urgellenc està valorant si manté la festa major per l'alt risc de rebrot
19/08/2020 13:50

A causa de l’increment detectat a la Seu d’Urgell en la darrera setmana tant de casos positius de COVID-19 com d’índex de rebrot de la malaltia, la Policia Municipal inicia aquest dimecres un control exhaustiu de tot el sector de la restauració de la ciutat (bars, restaurants i locals d’oci) per comprovar si es compleix al cent per cent amb les mesures sanitàries del PROCICAT que van entrar en vigor ahir dimarts 18 d’agost.

Els agents policials municipals procediran a posar sancions i al tancament dels establiments que no respectin les mesures establertes, com mantenir una distància d'1,5 metres entre les taules i a la barra; no acceptar cap client a partir de les 12 de la nit i tancar l’establiment com a màxim a la una de la matinada. També es supervisarà l’ús obligatori de mascareta sempre i per part de tothom, i la disponibilitat de gel hidroalcohòlic per als clients.

A més a més, l'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha informat que una altra acció que es portarà a terme és un cribratge dirigit als usuaris de determinats locals de la ciutat.

31 casos actius i 2 persones ingressades al Sant Hospital

La Seu d’Urgell compta a data d'avui amb un total de 31 casos actius de COVID-19, 2 dels quals es troben ingressats al Sant Hospital. La mitjana d’edat dels contagiats és de 34 anys. Tots els brots estan relacionats amb bars, restaurants i locals d’oci. A la capital alturgellenca, l’índex de risc de brot és actualment de 645.

Davant de l'increment de casos de contagi a la ciutat, l’alcalde de la Seu d’Urgell, Jordi Fàbrega, ha manifestat que “en quant a xifres, mai havíem estat tan malament com ara”. L’alcalde urgellenc alerta que “és fonamental revertir aquesta situació per a tots nosaltres, per a la nostra gent gran més vulnerable i per als nostres sanitaris". I afegeix: "Això només ho podrem aconseguir amb la col·laboració de tothom”.

L'Ajuntament valora si manté la celebració de la Festa Major

Així mateix, des de l'Ajuntament de la Seu d’Urgell estan valorant la celebració de la Festa Major, prevista del 28 al 31 d'agost, així com els actes previs programats del 24 al 27 d'agost. Fàbrega ha explicat que la decisió es prendrà "conjuntament amb el Departament de Salut, en funció de l'evolució epidemiològica de les pròximes hores".

  • Terrassa a la Seu d'Urgell
  • Terrassa a la Seu d'Urgell (Foto d'arxiu/ACN)

Mostrar formulari de contacte