Temporada turística irregular per al sector hoteler de l'Alt Urgell
L’ocupació al juliol ha baixat entre un 7 i un 10 per cent però s’espera que es mantingui el mes d’agost i que sigui bona el mes de setembre L'Associació d'Hostaleria descarta abaixar els preus per evitar que la qualitat dels serveis se’n ressenti
El turisme a l’Alt Urgell també està notant la crisi. L’ocupació hotelera ha baixat aquest passat mes de juliol entre un 7 i un 10 per cent. Tot i així, el president de l’Associació d’Hostaleria alturgellenca (AHAU), Miquel Àngel Sànchez, es mostra optimista i explica que el mes d’agost s’espera mantenir els visitants de l’any 2008. D’altra banda, el pròxim mes de setembre el Campionat del Món d’Eslàlom al Parc del Segre garanteix uns bons percentatges d’ocupació a la zona.
Per Sànchez, “és evident que la conjuntura econòmica repercuteix en les opcions d’oci de les famílies”, però remarca que el sector hoteler de la Seu i comarca “no se sustenta només en els turistes, sinó que compta amb moltes pernoctacions de caire comercial i laboral”. “Això fa que l’ocupació entre setmana es mantingui i que sigui en cap de setmana on hi ha més inestabilitat”, indica.
El president de l’AHAU considera que, en tot cas, “és difícil fer previsions de percentatges perquè actualment amb la utilització d’Internet han canviat molt els hàbits de reserva dels visitants”. Miquel Àngel Sànchez manifesta que el client sap que trobarà disponibilitat de places i això fa que l’hotel no sàpiga si tindrà ple fins a última hora.
En relació amb les noves tecnologies, el sector turístic alturgellenc no s’ha adormit i ja disposa des d’aquest mes de maig d’una central de reserves en destí que, tot i que és un projecte a llarg termini, ja està funcionant i incrementant progressivament els clients. “És una carrera de fons i se’n veuran els resultats poc a poc”, assevera Sànchez. I hi afegeix: “Tenim clar on volem anar i cap a on volem enfocar la venda dels nostres productes, que són de molt bona qualitat i amb molt potencial”.
Pel que fa a la competència d’altres destins, des de l’AHAU es descarta fer una política agressiva de preus. No es considera un pas encertat “perquè baixar les tarifes no provocarà que augmenti la demanda, sinó que els clients que es tenen es perdin, ja que ajustar massa el preu és abaixar el llistó de qualitat i miracles no se’n poden fer”. Sànchez recomana als empresaris que intentin mantenir les tarifes, ser imaginatius i donar un bon servei, a l’espera que la situació econòmica millori.