Tot a punt per al Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya d'Andorra
Definir les noves eines de màrqueting del turisme esportiu i d'aventura és un dels principals reptes que afronten les destinacions de muntanya, que busquen augmentar el seu atractiu més enllà de la tradicional pràctica de l'esquí i la seva estacionalitat. En aquest context, la novena edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya d'Andorra tornarà a reunir del 2 al 4 de març a Sant Julià de Lòria experts de tot el món per mantenir un debat enriquidor per posar sobre la taula les claus que permetin fer competitives durant tot l'any les estacions d'esquí.
El lema del congrés és "Mountainlikers. Esport i aventura, una combinació prometedora". El terme mountainliker fa referència al nou patró de turista amant de la muntanya, que té necessitat de noves experiències de qualitat i que fan que esculli una destinació concreta a l'hora de planificar les seves vacances en qualsevol època de l'any. Aquest perfil és actiu a les xarxes socials, busca compartir experiències no només esportives i es relaciona amb l'entorn natural mitjançant la pràctica de disciplines diverses, entre les quals s’inclouen la BTT i les curses de muntanya.
Debat ampli
La cerimònia d'inauguració d'aquesta nova edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya comptarà amb la presència de Josep Miquel Vila, cònsol major de Sant Julià de Lòria, municipi que acull l'esdeveniment, així com del secretari general de l'OMT (Organització Mundial del Turisme), Taleb Rifai, i del cap de govern d'Andorra, Antoni Martí.
El fòrum desenvoluparà durant dues intenses jornades un complet programa de taules rodones que estimularan el debat entre els experts. El primera proposta se centrarà en les iniciatives públiques que es poden aplicar per fer del turisme esportiu una oportunitat per a les destinacions de muntanya i hi participarà el ministre de Turisme i Comerç d'Andorra, Francesc Camp. La seguirà una profunda reflexió sobre les eines de màrqueting i promoció que propicien les noves tecnologies en aquest marc. Altres temes seran la celebració d'esdeveniments esportius com a element de valor afegit d'una destinació i les estratègies per rendibilitzar aquesta inversió.
Reflexió sobre el posicionament
D'altra banda, el 3 de març arrencarà amb Chris Doyle, director executiu d'Europe ATTA (Adventure Travel Trade Association), que dissertarà amb altres especialistes sobre la manera de posicionar el turisme d'aventura en el mercat global, creant experiències de qualitat, sempre en el context d'una pràctica sostenible. Continuarà un panell sobre els productes que demana el nou consumidor que practica un estil de vida saludable i actiu, i com poden adaptar-se les destinacions a aquest canvi. La tarda es tancarà amb una reflexió sobre la idoneïtat d'escollir esportistes de renom com a ambaixadors de marca i la reinvenció del senderisme com a activitat indispensable per al turisme de muntanya. El cicle de debats s’acabarà amb la presentació de la iniciativa global Mountain Partnership de la FAO (Food and Agriculture Organization of the United Nations).