Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Uns 400 alcaldes demanen un judici "just i imparcial" per als líders independentistes

Uns 400 alcaldes demanen un judici "just i imparcial" per als líders independentistes

L'acte, que també ha comptat amb representants de l'Alt Urgell, s'ha fet aquest diumenge al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona. La iniciativa ha volgut exhibir la "transversalitat" del món municipal
Alcaldes en l'acte organitzat per l'ACM i l'Ajuntament de Barcelona (Foto: ACM)
10/02/2019 22:40

Més de 400 alcaldes i alcaldesses catalans han participat aquest diumenge al migdia a l'acte municipalista convocat per l'Associació Catalana de Municipis de forma coordinada amb l'Ajuntament de Barcelona per reclamar el respecte als drets i llibertats fonamentals i exigir un judici "just i imparcial" per als representants polítics i socials processats per l’1-O.  El Saló de Cent s'ha omplert sota el lema 'Llibertat, Justícia i Democràcia', i s'ha convertit en un clam per la llibertat dels presos polítics.

El president de l'ACM, David Saldoni, ha reivindicat la transversalitat de la convocatòria, que creu que ha demotrat una altra vegada "que el món local és capaç d'unir-se, d'anar plegats, de fer pinya, de ser un" i que s'ha refermat "la capacitat d'unir ciutats grans i petites, pobles d'interior i de costa, de plana i de muntanya". També ha indicat que "més enllà dels diferents matisos ideològics, més enllà de les diferències de com governar els nostres pobles i ciutats", en aquesta reivindicació hi volen ser "tots". L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha agraït la presència dels batlles d’arreu del país al Saló de Cent, i també ha reivindicat la defensa dels drets i llibertats fonamentals.

També hi ha estat present Laura Masvidal, en representació de l’Associació Catalana pels Drets Civils. D'altra banda, sis alcaldes i alcaldesses de diferents partits, representant quasi tot l'arc parlamentari català (PSC, Demòcrates, Catalunya en Comú, ERC, PDeCAT i la CUP) han llegit un manifest conjunt de suport a tots els dirigents polítics i socials "perseguits amb acusacions infundades". També s'ha expressat que "posar urnes no és cap delicte", que cal una solució política i democràtica al conflicte entre Catalunya i Espanya amb un "diàleg sense condicions", i que el món local sempre treballarà per assegurar l'exercici dels drets i llibertats de la ciutadania "des d'actituds pacífiques i amb respecte als valors democràtics". Al final de l'acte, la gran majoria d'electes han volgut deixar clara la seva aposta per crear un Estat català, al crit d'"independència".

A la trobada hi havia alcaldes i alcaldesses de totes les sensibilitats polítiques i de totes les comarques de Catalunya. De l'Alt Urgell hi han assistit l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, i el tinent d'alcalde urgellenc Jesús Fierro; Antoni Navinés, de l'Ajuntament de Montferrer i Castellbò; l'alcaldessa d'Alàs i Cerc, Carme Ribó; l'alcaldessa de Bassella, Cristina Barbens; l'alcalde d'Oliana, Miquel Sala; l'alcalde de Coll de Nargó, Martí Riera, i una representació del consistori de les Valls de Valira.

Mostrar formulari de contacte