WhatsApp i Skype, noves vies de comunicació amb l'Oficina Jove de l'Alt Urgell
Tot i que es continuarà donant prioritat a l’atenció presencial, aquest servei juvenil incorpora noves eines 2.0 per arribar a més joves
El nou equip de l’Oficina Jove de l’Alt Urgell (OJAU) ha ampliat les vies de comunicació disponibles per contactar amb el jovent i ha incorporat noves eines 2.0. Els joves també es podran dirigir a partir d'ara al servei juvenil via WhatsApp i Skype, tot i que se seguirà donant prioritat a l’atenció presencial.
La regidora de Joventut de l’Ajuntament de la Seu, Sílvia Iscla, i el conseller de Joventut del Consell Comarcal, Ricard Pérez, han manifestat que "l'objectiu d'aquesta iniciativa és ser cada vegada més a prop dels nois i noies i ajudar-los a resoldre qualsevol tipus de dubte que tinguin". I han afegit: "Les noves tecnologies són cada vegada més importants a la nostra societat i hem vist necessari fer un pas en aquesta direcció”.
Catàleg de serveis
D’altra banda, l’OJAU ha editat un catàleg que es pot consultar en ISSU amb el detall de tots els serveis que s’ofereixen als joves de la Seu i comarca per tal d’afavorir la participació juvenil i el seu procés d’emancipació. Els nois i noies hi poden trobar informació general, de serveis tècnics de joventut, de treball, sobre la garantia juvenil, la mobilitat internacional, l'habitatge, l'educació, la cultura i la salut.
Orientació acadèmica i professional
L'Oficina Jove també disposa d’una nova assessoria d’orientació acadèmica i professional en línia que permet a tots aquells joves que tinguin consultes que puguin fer-les arribar a través d’un formulari, i no només presencialment. La novetat és que aquest servei permet una resposta adaptada a la necessitat de l’usuari: per correu, telèfon, presencial o per videoconferència.
Igualment, s’han ampliat xarxes socials en les quals l’Oficina Jove és present, com el servei de WhatsApp (607 866 902) o Instagram (@ojau), més adaptades a les xarxes en què es mouen actualment les persones joves.