ADIF licita les obres per desdoblar fins a la Garriga la línia de tren de Puigcerdà
L'empresa pública ADIF ha licitat les obres del projecte de via i electrificació per al desdoblament de la línia de tren Barcelona-Puigcerdà (R3) en el tram entre Parets del Vallès i la Garriga, al Vallès Oriental. Això ha de permetre millorar el funcionament i les freqüències de la via, tot i que des de fa temps els municipis per on passa aquest tren reclamen que aquesta doble via s'implanti, com a mínim, fins a Vic, especialment per poder fer més ràpid el viatge, que encara avui triga més de tres hores a anar de la capital catalana a la Cerdanya.
El pressupost de licitació d'aquest desdoblament, de 17,1 quilòmetres ascendeix a 66 milions d'euros amb IVA, quantitat a la qual s'han de sumar prop de 8,5 milions més, també amb IVA, de subministraments. El finançament compta amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. El termini d'execució és de 25 mesos.
Entre d'altres, l'obra inclou la construcció de 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferior, juntament amb 5.300 metres de mur. S'aixecarà la superestructura de la via actual i dels aparells de la via i es rectificarà el traçat per executar una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova via.
ADIF destaca que l'obra permetrà potenciar aquest trajecte de la R3, que registra una elevada densitat de trànsit, a més d'oferir més circulacions i reduir els temps de viatge. Paral·lelament, la companyia segueix treballant en les obres i projectes associats, entre els quals destaquen l'adequació de les instal·lacions i la millora de l'accessibilitat de les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, a més de la supressió de 5 passos a nivell, dos d'ells a Granollers i tres a la Garriga.