Àger acollirà la II Trobada d'Astrofotògrafs
La població d’Àger, a la comarca de la Noguera i situada a la Serralada del Montsec, acollirà els propers dies 6, 7 i 8 de juny la Segona Trobada d’Astrofotògrafs, organitzada pels Observatoris del Montsec, que pertanyen a l’Agrupació Astronòmica de Sabadell.
Aquesta iniciativa té per objectiu crear un espai on compartir activitats i experiències entre els qui participen en aquesta especialitat.
El divendres dia 6 de juny arribaran els participants a la població d’Àger, unes 200 persones, i durant la tarda muntaran els equips i realitzaran l’obtenció de fotografies. Els astrofotògrafs que s’han inscrit procedeixen de diferents punts de l’Estat espanyol, així com també de països europeus.
El dissabte dia 7 de juny tindrà lloc pel matí l’observació del sol amb filtre. A les 12.00 hores es farà la inauguració oficial de la trobada, que tindrà lloc a l’explanada-recinte dels observatoris, i que comptarà amb la presència del delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo, i el president del Consell Comarcal de la Noguera, Vicens Font.
A la tarda, es desenvoluparan tres conferències al centre cultural d’Àger a càrrec de Ignacio de la Cueva (Eivissa), Antonio Fernández (Madrid) i Javier Gómez-Laina (Madrid), que són reconeguts astrofotògrafs internacionals.
I a partir de les 8 de la tarda al recinte dels observatoris començarà el muntatge dels equips i la obtenció de les fotografies.
El diumenge dia 8 tindrà lloc a Can Maciarol un dinar de germanor i la cloenda de la Trobada.