Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Air Nostrum i el Govern d'Andorra estudien amb l'EASA les opcions perquè l'aeroport de la Seu pugui rebre vols en dies de forta calor

Air Nostrum i el Govern d'Andorra estudien amb l'EASA les opcions perquè l'aeroport de la Seu pugui rebre vols en dies de forta calor

La companyia ja ha demanat a l'Agència Europea una revisió dels criteris aplicats a la pista urgellenca. El protocol vigent, aprovat al 2015, impedeix que els avions hi aterrin quan se supera els 30 graus

Un avió de la línia aèria de Madrid aterra a l'Aeroport Andorra-la Seu (Foto: ACN / arxiu)
Un avió de la línia aèria de Madrid aterra a l'Aeroport Andorra-la Seu (Foto: ACN / arxiu)
25/05/2022 20:55

La companyia Air Nostrum i el Govern d'Andorra mantenen converses amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) per veure com es podria aixecar la limitació que impedeix aterrar els avions a la pista urgellenca quan les temperatures superen els 30 graus. Tot plegat, després que, per aquesta circumstància, el vol de diumenge passat s'hagués de desviar a l'Aeroport de Lleida-Alguaire.

Segons ha exposat aquest dimecres el ministre portaveu de l'executiu andorrà, Eric Jover, fins fa poc no eren coneixedors d'aquesta restricció, estretament lligada amb la longitud de la pista d'aterratge i la distància necessària per operar-hi en els moments que fa més calor.

Air Nostrum -que gestiona l'actual connexió amb Madrid-Barajas, estrenada el desembre passat- porta un parell de mesos en contacte amb les autoritats aèries per demanar una revisió dels criteris i, tal com ha apuntat Jover, semblaria que aquest es podria "aixecar". Des del Govern d'Andorra, a més, també s'ha tramès a l'EASA que aquest és "un element prioritari" que cal analitzar a fons per tal de trobar alternatives. En aquest sentit, el ministre ha detallat que una solució provisional seria modificar els horaris de la connexió entre la Seu i Madrid i operar la ruta en moments en què hi hagi un menor impacte de la temperatura, tot i que en aquest punt hi té molt a dir l'aeroport de Madrid-Barajas.

Des de l'executiu del Principat han exposat que si ben aviat no es disposa d'un informe que permeti canviar les condicions actuals, també es podria treballar en altres alternatives per tal que "la temperatura no sigui un factor que influeixi en l'operació dels vols". Així, Jover ha apuntat la possibilitat que la companyia pugui continuar operant, fins i tot quan hi hagi 30 graus, però amb una càrrega de passatgers inferior. Aquest fet provocaria que les compensacions que el govern andorrà hauria de fer a l'operadora, ja previstes a la concessió inicial, es belluguessin cap a la forquilla dels imports més elevats.

Mostrar formulari de contacte