Ajornada l'estrena dels nous trens de la Pobla de Segur
FGC està pendent de rebre l'homologació per circular pel tram de Lleida ciutat, que és d'interès general. Els nous vagons són els primers de la seva categoria que es posen en funcionament a l'Estat
Els dos nous combois adquirits per FGC per a la línia ferroviària de la Pobla de Segur no podran entrar en servei el 30 d'abril com estava previst. Els vagons no disposen encara de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat de Lleida, des de l'estació Lleida-Pirineus, ja que aquest tram forma part de la xarxa estatal d'interès general, a diferència de la resta de la línia traspassada a la Generalitat i per la qual els nous trens ja podrien circular.
Territori i Sostenibilitat no vol fixar una nova data per a la posada en servei dels nous trens fins que s'obtingui aquesta homologació, que podria ser "cosa de dies o setmanes". El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, no ha volgut assenyalar cap responsable d'aquesta situació, però si ha reconegut que "s'ha pecat d'optimisme", especialment l'empresa certificadora contractada per FGC.
Amb l'objectiu de superar tots els requeriments tècnics establerts i d'obtenir aquesta certificació, el Govern va contractar l'empresa certificadora internacional, Belgorail, que s'havia compromès a que FGC disposaria d'aquesta autorització el mes d'abril. No ha estat, però, fins aquesta setmana que Belgorail ha comunicat a FGC que no es disposaria de l'homologació per poder operar a la xarxa d'interès general.
Font ha destacat la col·laboració obtinguda tant de l'Agència Estatal Ferroviària, com des d'Adif i Renfe, per tal que es poguessin assolir aquests requeriments abans de la data anunciada pel Govern per a la posada en servei dels nous trens. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat també ha remarcat que els trens adquirits per FGC a la firma suïssa Stadler "no han operat mai" a la xarxa ferroviària estatal d'interès general i, per això, la seva homologació és la primera que es fa a l'Estat, al marge dels trens operats per Renfe.