Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Alerta a la línia de tren de Puigcerdà per una explosió a la catenària

Alerta a la línia de tren de Puigcerdà per una explosió a la catenària

El nou incident, ahir al bell mig de l'estació de Manlleu, va generar un incendi i va provocar el pànic entre els passatgers i vianants. El servei s'ha restablert aquest dimecres al matí

Explosió i incendi en una catenària a la línia de tren Barcelona-Puigcerdà, aquest dimarts a Manlleu (Imatge: @offfff2929493)
Explosió i incendi en una catenària a la línia de tren Barcelona-Puigcerdà, aquest dimarts a Manlleu (Imatge: @offfff2929493)
10/05/2023 09:30

La llarga llista d'incidències a la línia de tren R3 de Rodalies, que connecta Puigcerdà amb Barcelona, ha sumat aquest dimarts un dels seus episodis més greus i impactants, quan una catenària s'ha incendiat al bell mig de l'estació de Manlleu, al tram central del seu recorregut. El tren circulava en direcció nord.

Un vídeo publicat a les xarxes socials ha recollit el moment dels fets i s'ha fet viral en poques hores. A la gravació s'hi pot veure com l'estructura explota damunt d'un dels vagons i genera tot seguit espetecs i d'altres petites explosions, a banda de l'aparatós incendi. També s'hi pot constatar escenes de pànic entre els passatgers, que fugen espantats, i els vianants que estaven a l'estació, que també s'aparten corrents del tren per por de patir una electrocució.

Per sort, no hi ha hagut ferits. Els cables van caure a l’altra banda del tren, sobre les vies, i no pas a l’andana, que era ben xopa de la pluja. L'accident va obligar a tallar la circulació entre Vic i Ripoll i en aquest tram, com se sol fer en aquests casos, s'hi va establir un servei alternatiu amb bus. Els tècnics d'ADIF no han pogut reparar completament la catenària fins aquest dimecres al matí.

La gran repercussió que ha tingut aquest nou incident, tant dins com fora de Catalunya, ha reobert el debat sobre la deixadesa i abandonament de la línia R3 per part del Govern espanyol, tal com denuncien des de fa temps els ajuntaments de les poblacions per on passa el trajecte.

Tot plegat, en un moment en què s'especula amb la possibilitat de construir un ramal des d'Alp fins a la Seu d'Urgell i Andorra. Els darrers mesos, diversos representants polítics locals i la plataforma d'usuaris 'Que no ens fotin el tren' han exigit que, abans de parlar de possibles extensions a llarg termini, se solucionin les greus mancances que arrossega l'R3 per la manca d'inversió durant dècades per part de RENFE i ADIF.

De mitjana, un problema de circulació cada tres dies

La indignació per aquest nou episodi, a més a més, arriba poques hores després que el digital 'El Diario' publiqués una recerca en què s'hi pot constatar que al llarg de l'any 2022 l'R3 va acumular fins a 170 incidències -una mitjana de quasi 5 incidents per estació- i que hi va haver problemes de circulació almenys un de cada tres dies (34,3%).

La línia de Puigcerdà va ser la tercera amb més dies d'incidències, només superada per les línies R4 (222 problemes) i RG1 (171). En aquests dos casos, el percentatge de dies amb imprevistos greus s'eleva fins al 44,4% i el 36,7%, respectivament. En conjunt, l'any passat Rodalies Catalunya va acumular retards greus la gran majoria de dies (4 de cada 5) i la cancel·lació d'unes 2.000 circulacions.

 

 

Mostrar formulari de contacte