Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Alternativa per Bellver i Batllia denuncia que les aigües residuals de Pi s'aboquen al torrent

Alternativa per Bellver i Batllia denuncia que les aigües residuals de Pi s'aboquen al torrent

La manca d’acord entre les administracions competents impedeix que el col•lector construït l’any 2010 entri en funcionament ICV-EUIA proposa la cessió de l'ús de la infraestructura tal i com apunta la CHE

Pi (Bellver de Cerdanya)
Pi (Bellver de Cerdanya)
18/07/2013 11:55

Alternativa per Bellver i Batllia-EPM ha denunciat que el col•lector de connexió de les aigües residuals del poble de Pi encara no s’ha connectat a la depuradora de Bellver de Cerdanya i que les aigües negres s’aboquen al torrent de forma incontrolada, situació que ja va ser denunciada a SEPRONA el passat mes de desembre.

Segons les mateixes fonts, el col•lector construït l’any 2010 no ha pogut entrar en servei degut a problemes burocràtics. En aquest sentit, segons comunicat de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), el col•lector no s’ha posat en funcionament perquè l’Administració General de l’Estat no ha recepcionat ni classificat l’obra. Per la seva part, segons la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) l’obra no ha estat rebuda per la Direcció General de Aguas (DGA) i per tant no es pot posar en funcionament. Altrament, tampoc existeix l’acord necessari entre la DGA i l’ACA.

Per a la CHE, l'única sortida passa perquè Aquamed, empresa que va fer l’obra, amb permís de la DGA , convingui amb l’Ajuntament de Bellver de Cerdanya la cessió de l'ús de la infraestructura.

El passat 13 de maig, la diputada d’ICV-EUA, Sara Vilà, va presentar al Parlament de Catalunya la pregunta de si el Govern tenia coneixement d’aquesta problemàtica i va proposar que la DGA permeti la sortida del conflicte tal i com es va recomanar des de la CHE.

Mostrar formulari de contacte