Alumnes de l'Escola Pau Claris organitzen un bingo adreçat a la gent gran del Centre de Dia de la Fundació Sant Hospital
La iniciativa s'ha dut a terme per promoure el contacte intergeneracional i el compromís social dels més joves en el marc del projecte APS
L’alumnat de sisè A de l'Escola Pau Claris de la Seu d'Urgell ha organitzat aquest dijous un bingo adreçat a la gent gran del Centre de Dia de la Fundació Sant Hospital. La iniciativa s'ha dut a terme per promoure el contacte intergeneracional i el compromís social dels més joves en el marc del projecte APS.
L’activitat s’ha desenvolupat en un ambient molt participatiu i distès, en què els alumnes i els usuaris del centre han compartit estones de joc, conversa i complicitat. "Més enllà de l’entreteniment, s'ha treballat valors com el respecte, l’empatia i la solidaritat, tot fomentant el vincle entre generacions", han destacat de des l'escola urgellenca.
El professorat ha remarcat també "la implicació i l’entusiasme dels estudiants en l’organització de la proposta, des de la preparació del material fins a la dinamització del joc". Per la seva banda, les persones grans han valorat molt positivament la visita, incidint en "l’alegria i l’energia" que els han transmès els infants.
L'experiència s’emmarca en les accions educatives orientades a l’aprenentatge servei (APS), que busquen connectar els continguts curriculars amb necessitats reals de l’entorn. Després de l’èxit de la jornada, l’alumnat ja està treballant en noves propostes per repetir la visita i continuar col·laborant amb el centre de dia.
Amb iniciatives com aquesta, l’Escola Pau Claris reafirma el seu compromís amb una educació integral, "que va més enllà de l’aula i contribueix a formar ciutadans actius, responsables i sensibles a la realitat social".
