Alumnes del màster en gestió d’àrees de muntanya descobreixen les oportunitats de la Seu d'Urgell
Els estudiants analitzen el paper de la Fira de Sant Ermengol com un dels motors econòmics, turístics i culturals de la ciutat i com a referent a Catalunya en tradició, qualitat, servei i innovació
Una quinzena d’alumnes que cursen el Màster Universitari en Gestió d’Àrees de Muntanya, que ofereixen les cinc universitats públiques catalanes amb facultat de Geografia, han visitat la Seu d’Urgell per conèixer de primera mà les diferents oportunitats i potencialitats que ofereix la ciutat.
Els estudiants han estat rebuts a l’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat per la tinent d’alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de la Seu, Gemma Tó, que els ha ofert una sessió informativa centrada en un dels principals motors econòmics, turístics i culturals tant de la ciutat com de l'Alt Urgell: la Fira de Sant Ermengol, esdeveniment pirinenc que fa 30 anys es va especialitzar en el formatge artesà amb la creació de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu.
Gemma Tó ha explicat als joves la història mil·lenària de la Fira de Sant Ermengol, que se celebra cada tercer cap de setmana d’octubre, i el seu desenvolupament al llarg dels anys, i n'ha esmentat que "ha esdevingut un referent de tot Catalunya en tradició, qualitat, servei i innovació", a més d'esdevenir "un orgull i part de la nostra pròpia identitat urgellenca". La regidora els ha explicat també el canvi d’ubicació de la Fira de Formatges que s'ha impulsat aquest octubre passat, quan s'ha fet per primer cop al passeig Joan Brudieu, i ha remarcat que és "una aposta ferma d’aquest Ajuntament pel centre de la Seu d’Urgell com a motor de dinamització".
Els alumnes del màster també han conegut les diferents exposicions que acull l’Espai Ermengol, de la mà de la seva coordinadora Anna López . El museu inclou espais permanents dedicats a la història de la Seu d’Urgell, la cultura del formatge, la natura que envolta la ciutat, el clima del Pirineu i el Parc Natural del Cadí-Moixeró.
Per tancar la visita a la Seu d’Urgell, l’alumnat ha pogut conèixer l'oferta turística del municipi, de la mà de la directora de Turisme Seu, Carmen Galindo. S'hi ha parlat tant del patrimoni monumental, encapçalat per la Catedral de Santa Maria d’Urgell com única catedral romànica del Pirineu, com de la gastronomia, les activitats esportives a la natura, el Parc Olímpic del Segre, l’oferta musical o les tradicions, entre d’altres propostes.
El Màster Universitari en Gestió d’Àrees de Muntanya és el resultat de la col·laboració dels Departaments de Geografia de la Universitat de Lleida (com a coordinadora), la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili, i compta amb el suport de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran.