Andorra acull novament prop d'una trentena d'estudiants de català d'arreu del món
Els participants són universitaris que han cursat almenys 60 hores lectives de llengua catalana als seus respectius països. El grup realitza activitats aquests dies al Principat i la setmana vinent coneixeran Girona
Andorra acull un any més prop d'una trentena d'estudiants de català d'arreu del món amb el Campus Universitari de la Llengua Catalana, que s’ha inaugurat aquest dilluns, al vestíbul del Centre Cultural la Llacuna, juntament amb la mostra textual i fotogràfica intitulada ‘2002-2014: Tot fent campus!’. La iniciativa està coorganitzada amb l’Institut Ramon Llull i se celebra des del 2002.
Els participants són universitaris que estudien català als seus països d’origen, i han superat, almenys, un curs de 60 hores lectives per poder ser acceptats al campus. Els estudiants reben 30 hores lectives de català i almenys 15 hores de cursos d’extensió cultural i un intens procés d’immersió sociolingüística i cultural que contempla la coneixença de costums i la gastronomia de cada territori.
El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, el cònsol menor d’Andorra la Vella, Eron Estany, i el representant de l’Institut Ramon Llull, Ignasi Massaguer, han inaugurat el campus animant els estudiants a conèixer i fer seves la llengua i la cultura catalana.
Un total de 29 estudiants de diversos països realitzen aquests dies activitats a Andorra, i del 27 de juliol al 2 d’agost seran a Girona. Des de la seva primera edició, però, ja hi han participat més de 350 estudiants de més d’una trentena de països. Eric Jover ha celebrat poder rebre els estudiants interessats en la llengua i la cultura catalanes. Ha assenyalat que "tot i el procés de globalització que s’està vivint i que situa certes llengües com a vehiculars, el coneixement d’aquestes no ha de fer perdre l’interès per les nostres llengües, en les que pensem, parlem i estimem". A més, ha animat els estudiants de català a desenvolupar els seus estudis de manera permanent en territoris de parla catalana.
Eron Estany, ha recordat que Andorra és, per ara, l’únic estat que té com a llengua oficial el català i ha animat els universitaris a conèixer tant la llengua com la tradició i la modernitat de la parròquia.
