Andorra impulsa una campanya per prevenir accidents a la carretera
La iniciativa es durà a terme d'octubre a desembre, que són els mesos en què es registren més sinistres al Principat
El Ministre d’Ordenament Territorial d'Andorra, Jordi Torres, i el president de l’Automòbil Club Andorra (ACA), Enric Pujal, han presentat aquest dijous una nova campanya de seguretat viària per prevenir accidents i conscienciar la població dels perills de la carretera. La iniciativa es complementa amb la proposta de l’ACA ‘Missió zero accidents’.
Torres ha explicat que gràcies a les dades que es recullen des del departament de Mobilitat, la iniciativa s’ha pogut segmentar i focalitzar de manera concreta "per fer arribar el missatge als col·lectius i situacions més recurrents en els accidents que es produeixen al país". En aquest sentit, el ministre ha explicat que dels 600 sinistres que es van registrar durant el 2019, gairebé el 40% es van produir entre els mesos d’octubre a desembre. D'altra banda, l'alcohol i les distraccions al volant són les causes principals d'accidentalitat.
Torres ha indicat durant la presentació de la campanya -que s'ha fet a la sala gran dels Cinemes Illa- que “l’objectiu és reduir al màxim l’accidentalitat i no registrar sinistres mortals”. En la mateixa línia s’ha expressat Pujal, que ha destacat que “estem aquí per salvar vides i formar bons conductors”, alhora que ha agraït la col·laboració "constant i fluïda" que hi ha entre el departament de Mobilitat del Govern i l’ACA.
Consells i conscienciació
La campanya s’ha segmentat en dues grans temàtiques: consells i conscienciació. Així, s’han gravat un total de 15 vídeo-càpsules de consells i recomanacions de seguretat al volant. En aquests petits films, destinats als conductors menors de 35 anys, hi han col·laborat els joves pilots de l’ACA Edgar Montellà i Raül Ferré. Les imatges s’emetran a través de les xarxes socials per arribar al públic objectiu. També s’ha presentat un espot més llarg i impactant que es projectarà als cinemes i a RTVA sota el lema ‘No deixis que la teva vida es converteixi en un mal son’.
En relació amb la producció i gravació de tots els espots de la campanya, Torres ha destacat que s’ha buscat la col·laboració i implicació de professionals del país, "per impulsar el sector i donar-li suport".