Andorra reforça la presència policial durant el pas de la 'Vuelta' pel Principat arran dels atemptats a Catalunya
Des d'aquest dijous ja hi ha més controls en punts fronterers, segons ha informat el Govern andorrà. La ronda ciclista passarà per l'Alt Urgell a la tercera i la quarta etapa, els dies 21 i 22 d'agost
La policia andorrana ha decidit adoptar mesures extraordinàries per garantir la seguretat durant el pas de la 'Vuelta' a Espanya 2017 pel Principat, els propers dies 21 i 22 d'agost, amb motiu dels atemptats de Barcelona i Cambrils. En concret, es reforça el dispositiu policial i de vigilants de seguretat i es restringirà l'accés a 'Village' de la prova ciclista. Segons informa el Govern d'Andorra en un comunicat, ja des d'aquest dijous la policia ha reforçat els controls als punts fronterers i també en determinats llocs del país, un desplegament que es mantindrà almenys fins que passi la 'Vuelta'.
Així s'ha decidit aquest divendres al matí durant una reunió al Despatx Central de Policia, on s'han acordat una sèrie de mesures excepcionals per tal de garantir la seguretat amb motiu de la prova ciclista i on també s'ha decidit mantenir el reforç de les mesures de seguretat adoptades aquest dijous.
L'executiu ha recalcat que la coordinació d'Andorra Turisme amb els organitzadors de la 'Vuelta', així com amb els cossos i forces de seguretat que acompanyen la cursa esportiva és constant. Tot i les mesures de seguretat establertes, no es descarta que es puguin incrementar els propers dies i, en cas de ser així, es comunicaria oportunament a la ciutadania.
Missatge de tranquil·litat
El Govern i la policia andorrana volen traslladar un missatge de tranquil·litat, ja que "les mesures de seguretat extraordinàries adoptades responen a una voluntat de prevenció". Així mateix, es demana a tothom que no es difonguin notícies no contrastades.
Cal recordar que La Vuelta 2017 travessarà la totalitat de l'Alt Urgell i de la Cerdanya al llarg de la tercera i la quarta etapa, que tindran la meta i la sortida respectives a Andorra.
Recorregut de la Vuelta 2017
La segona etapa de la Vuelta anirà de Nimes a Gruisssan, prop de Narbona, i la tercera, dilluns 21 d'agost, ja serà de muntanya, amb la sortida a la població nord-catalana de Prada de Conflent i la meta a Andorra la Vella. Aquella jornada, els ciclistes entraran a la Cerdanya pel coll de la Perxa i passaran, entre d'altres poblacions, per Sallagosa, Puigcerdà, Bellver, Martinet i la Seu fins arribar a la capital andorrana, tot i que abans de la meta hauran de superar el coll de la Rabassa (1.820 m.), de primera categoria; i l'alt de la Comella (1.350 m), de segona. En total, 158,5 km per un recorregut molt conegut pels aficionats pirinencs.
El dia següent, dimarts 22 d'agost, els participants sortiran d'Escaldes-Engordany i, després de passar la frontera, creuaran l'Alt Urgell de dalt a baix, amb el pas per la Seu, Castellciutat, Montferrer, Adrall, el Pla de Sant Tirs, Organyà, Coll de Nargó i Oliana. També aniran per Ponts, Guissona, l'alt de Belltall, Montblanc, Valls i Constantí fins arribar a Tarragona. Una etapa suau amb només un port de tercera categoria, amb la qual la Vuelta abandonarà Catalunya.
Després del pas pel País Valencià i Múrcia, les etapes de muntanya tornaran a Andalusia, amb les metes a La Pandera i Sierra Nevada, els dies 2 i 3 de setembre. Tot seguit, la competició es traslladarà al nord amb una contrarrellotge a Logroño, l'ascens a Los Machucos i, especialment, la pujada a l'emblemàtic Angliru a la penúltima etapa, el 9 de setembre a Astúries, amb dos ports de primera categoria. La meta final serà el dia següent a Madrid.
Crida de l'ANC
En relació amb la Vuelta, l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) a l'Alt Urgell ha fet una crida perquè tots aquells que vagin a veure passar la cursa ho facin amb senyeres, estelades i domassos. En una piulada demanen que es vegi que la cursa transcorre per Catalunya.