Andorra registra un augment de pernoctacions del 24% al novembre
El Govern considera beneficiosa la campanya publicitària d'aquesta tardor
El ministre andorrà de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, considera que la campanya Alguna cosa es mou a Andorra ha ajudat a obtenir un increment de pernoctacions del 24%, mentre que en mesos anteriors l’increment del nombre de turistes estava registrant uns nivells mitjans del 8%.
L’impacte de la campanya s’ha xifrat en un increment de la despesa global del visitant de 4,22 milions d’euros. L'estudi també destaca que augmenta la presència de visitants francesos i en canvi baixa la dels espanyols.
Durant les setmanes que ha durat la campanya del novembre, el nombre de turistes ha estat de 166.593, mentre que la xifra d’excursionistes (persones que només s'hi estan un dia) ha estat de 507.199, un 2,4% menys que en el mateix període de l’any passat.
Entre els aspectes més valorats pels visitants que es van desplaçar a Andorra, destaquen els vals de benzina (se n’han repartit 19.000) i el pack d’allotjament i entrada a Caldea. D'altra banda, el sorteig promogut per Andorra Turisme ha comportat la creació d'una base de dades de 20.000 adreces de correu electrònic per a donar a conèixer les activitats i promocions del país.