Andorra regula el full oficial de queixa i denúncia de consum
El departament d’Economia d'Andorra ha elaborat un reglament sobre el full oficial de queixa, reclamació i denúncia de consum, en desenvolupament de la Llei del 13 de juny de competència efectiva i protecció al consumidor.
El nou marc legal estableix el dret a la informació, a l’assessorament i la queixa o reclamació com a part integrant del dret a l’atenció dels consumidors. Amb aquest objectiu els empresaris han de posar a disposició dels clients els fulls oficials de queixa i anunciar-ne adequadament la seva existència. Fins ara l’obligatorietat de disposar-ne estava limitada a determinades activitats com tallers mecànics, estacions d’esquí o allotjaments turístics.
El reglament unifica els actuals fulls de reclamació creant-ne un únic oficial així com un únic òrgan receptor, que de forma homogènia s’ocupi de gestionar i tramitar les possibles queixes, reclamacions i denúncies en l’àmbit general de les relacions de consum.
El reglament té en compte el desenvolupament dels mitjans telemàtics i prioritza la utilització del formulari electrònic. Així el full en suport paper que facilitarà Comerç es podrà descarregar de la web consum.ad, des d’on també es podrà realitzar la declaració electrònica.
Aquesta regulació, que sortirà publicada al BOPA la setmana vinent i entrarà en vigor el 10 d’agost, amplia l’àmbit d’aplicació del full oficial a totes les activitats empresarials, llevat de les exercides pels fedataris públics o per les administracions públiques, i té en compte les modalitats de relació de consum en les quals no hi ha presència física simultània de la persona consumidora i de l’empresari.