Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Andorra se suma al Dia Mundial del Medi Ambient

Andorra se suma al Dia Mundial del Medi Ambient

Enguany 9 equips internacionals visitaran fins a l'octubre la vall d’Ordino. L'objectiu serà descobrir com el canvi climàtic està modificant el medi natural
Dia del Medi Ambient a Andorra
02/06/2017 17:55

Dilluns vinent, 5 de juny, se celebra el Dia Mundial del Medi Ambient, una efemèride que té origen l’any 1972 a l’Assemblea General de les Nacions Unides que va reunir-se a Estocolm. Aquest any el tema escollit per recalcar la cita és 'Connectar les persones amb la natura', amb l’ànim de visitar els espais naturals per apreciar la seva bellesa i el seu valor, tant a la ciutat com al camp, dels pols a l’equador.

Una de les iniciatives que tenen lloc a Andorra que responen a aquest esperit són les expedicions per turistes que organitzen en col·laboració el CENMA de l’Institut d’Estudis Andorrans i el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals, amb el suport de EarthWath Institute, d’Andorra Turisme i del Comú d’Ordino. L’objectiu d’aquestes expedicions és que els visitants s’impliquin en l’estudi de caràcter científic  sobre els efectes del canvi climàtic sobre el medi natural en un país de muntanya.

Earthwatch Institute és una ONG dedicada a la conservació del medi ambient a través de la col·laboració ciutadana i involucra als seus participants a la recerca científica i a l’educació amb l’objectiu de promoure la comprensió i les accions necessàries per fomentar el desenvolupament sostenible. Les expedicions que es duen a terme a Andorra duen el nom de Wildlife of the Changing Andorran Pyrenees, ja que Andorra i els Pirineus són un observatori ideal per l’impacte del canvi global a les comunitats naturals degut a la seva condició muntanyosa.

Canvi climàtic

En total aquest 2017 seran 9 equips internacionals els que visitaran la vall d’Ordino fins a l'octubre. Cada grup passarà nou dies a Andorra treballant directament amb la fauna i flora d’alta muntanya per descobrir com el canvi climàtic està modificant aquest hàbitat i quines adaptacions es generen per tolerar-lo. Aquest mes de maig ja han vingut les dues primeres expedicions, amb una vintena de participants d’arreu del món. Un dels objectius d’aquest projecte, a més de promoure el turisme de tipus científic, és aconseguir que persones interessades en aquest tipus d’investigacions puguin desplaçar-se a Andorra i participar activament de les mateixes.

El tema del Dia Mundial del Medi Ambient d’enguany es veu plenament reflectit en aquest projecte, on es promou el contacte de la ciutadania amb la natura i es consciencia sobre els efectes del canvi climàtic sobre la conservació dels espais naturals de les muntanyes andorranes.

Mostrar formulari de contacte