Arnau Obiols inaugura el nou cicle de concerts 'Arrel Alt Urgell'
El percussionista i compositor urgellenc presentarà aquest divendres, 10 de febrer, a les nou de la nit, a la Sala de Sant Domènec, el seu quart treball discogràfic, ‘Mont Cau’. La programació també inclou concerts de Clàudia Colom, Sorguen i Clavellina d'aire
El percussionista i compositor urgellenc Arnau Obiols oferirà aquest divendres, 10 de febrer, a les nou del vespre, un concert a la Sala de Sant Domènec de la Seu d’Urgell per presentar el seu quart treball discogràfic, 'Mont Cau' (Segell Microscopi).
El disc és una passa endavant en el camí encetat amb l'anterior projecte, ‘Tost’. El músic urgellenc hi continua exprimint el format solo amb la veu i la bateria com a protagonistes, però també amb l'electrònica, les gravacions de camp i d'altres instruments com el flabiol i la guitarra. Tanmateix, si 'Tost' era un cant a la muntanya més humana, col·lectiva i anònima basant-se en el repertori tradicional del Pirineu català, 'Mont Cau' és un cant a la muntanya física, a la seva part natural i profunda. La muntanya, la seva pregonesa, n’és la principal inspiració, "és el cau on refugiar-se en un món, el dels humans, sovint hostil i descoratjador". L'àlbum el dedica a la natura, "la Mare de totes les coses i per tant una celebració del fet de viure atents i de manera respectuosa amb l’entorn natural".
En aquesta ocasió, Arnau Obiols ha elaborat un repertori basat en músiques i lletres pròpies però també amb textos i reflexions d’autors contemporanis com l'escriptor i artista Perejaume del qual, juntament amb el científic ambiental Martí Boada, se'n senten les veus. A més, hi musica el recordatori de la mort de la seva padrina materna escrit pel seu pare, l’escriptor Joan Obiols, i hi continua mantenint la corda tensa amb el cant tradicional, fent l’única versió de l’àlbum, les desconegudes 'Cobles dels pagesos'.
'Mont Cau', finalista Premis Enderrock
El músic urgellenc ha estat nominat per 'Mont Cau' com a millor disc de folk del 2022 dels Premis Enderrock de la revista que porta el mateix nom. El passat mes de desembre ja es va anunciar que l'artista de la Seu d'Urgell havia obtingut el guardó atorgat per la crítica en la mateixa categoria.
Aquest dimecres 8 de febrer s’anunciaran els 3 finalistes de cadascuna de les categories i s’obrirà la tercera i última ronda de votació popular, que culminarà el 19 de febrer. El resultat es revelarà en directe durant la gala de lliurament de la 25a edició dels Premis Enderrock-Premis de la Música Catalana 2023, que se celebrarà el dijous 9 de març a l’Auditori de Girona.
‘Arrel Alt Urgell’
El concert d’Arnau Obiols obrirà el nou cicle ‘Arrel Alt Urgell’, un petit programa musical que aplega quatre propostes d’artistes i grups de música de l’Alt Urgell amb novetats discogràfiques. El calendari, que s’allargarà fins el mes d’abril, continuarà amb la cantant Clàudia Colom, que actuarà el divendres 10 de març, i presentarà el seu primer disc en solitari, ‘La flor del dimoni’. El divendres 14 d’abril serà el torn del grup Sorguen, format per Ernest Pipó, ‘Pepon’ Vilarrubla i Erika Weigand, que donaran a conèixer el seu primer àlbum. Tancarà el cicle el grup Clavellina d’aire, format per Cati Plana i Jordi Macaya, que presentaran el divendres 28 d'abril el treball titulat ‘Músiques per emportar-se a illes desertes’.