Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Arsèguel disposarà de columbaris al cementiri municipal

Arsèguel disposarà de columbaris al cementiri municipal

L'objectiu és oferir aquesta opció a veïns que són incinerats després de morir. L'actuació forma part de les obres d'arranjament del recinte funerari

Arsèguel (Foto: @jicervera)
Arsèguel (Foto: @jicervera)
20/04/2021 12:35

L'Ajuntament d'Arsèguel habilitarà columbaris al cementiri municipal, per garantir aquesta opció a veïns del poble que demanin poder guardar-hi restes mortals de persones que són incinerades. L'espai, que inicialment constarà de 12 punts per a urnes, s'ubicarà en un racó del recinte funerari, que té forma d'L.

L'alcalde d'Arsèguel, Antoni Casanoves, ha explicat a RàdioSeu que fins ara el cementiri no ha disposat d'aquesta possibilitat i que han cregut oportú poder-la oferir a la població. Casanoves recorda que "cada dia hi ha més veïns que moren a Barcelona o a Lleida, perquè hi han estat hospitalitzats, i després són incinerats allà, atès que aquí no hi ha crematori". Per això, es vol evitar que aquestes cendres no tinguin un lloc on ser ubicades o bé que s'escampin per la zona. La idea també està pensada per a segons residents que expressin el desig de reposar al poble després de morir.

L'obra, amb un pressupost de 34.713 euros, forma part d'un projecte d'arranjament general del cementiri. L'obra inclou la reforma de la teulada, la renovació de la pintura, el sanejament i la instal·lació de baranes per facilitar-hi l'accés i reduir riscos per a la gent amb més problemes de mobilitat.

El batlle ha detallat que el cementiri no s'ha millorat al llarg dels darrers vint anys i que l'objectiu no és ampliar-lo sinó dignificar-lo. Actualment el nombre d'habitants fixos d'Arsèguel és de poc més d'una vuitantena, cosa que el converteix en un dels municipis menys poblats tant de l'Alt Urgell com de Catalunya, tot i que compta amb un nombre significatiu de segons residents.

Mostrar formulari de contacte