Arsèguel estrenarà una jornada literària pirinenca prèvia a Sant Jordi
'Bateig de Llibres', el 12 d'abril, vol contribuir a reforçar el creixement de la creació literària feta des del Pirineu. S'hi parlarà de l'edició local, hi haurà un dinar popular i s'hi presentarà novetats
El llibre del Pirineu tindrà per primer cop la seva festa prèvia a la diada de Sant Jordi. S’ha programat per al pròxim 12 d’abril a Arsèguel i portarà per títol Bateig de Llibres. Es tracta d’una iniciativa de l’Associació Llibre del Pirineu, l’Ajuntament d’Arsèguel i la Llibreria La Puça i compta amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Institut d’Estudis Ilerdencs.
L’objectiu de la jornada, oberta a tothom, és "que sigui una trobada d’escriptors, editors, bibliotecaris, llibreters i també lectors en el marc de la commemoració del Dia del Llibre", segons han explicat des de l'Associació Llibre del Pirineu, que remarca que el tret distintiu respecte d'altres actes semblants que es fan a Catalunya és que tindrà "la creació literària pirinenca com a eix central".
El president de l'entitat, Isidre Domenjó, ha expressat que "els llibres que s’escriuen i s’editen al Pirineu tenen cada cop més visibilitat" gràcies a "esdeveniments com la Fira del Llibre del Pirineu, d’Organyà, i als nombrosos actes que promouen llibreries i altres entitats del país". I per continuar amb aquesta línia de creixement, la nova jornada a Arsèguel vol ser "una aportació més en aquest mateix sentit". Pel que fa a la data, deu dies abans de Sant Jordi, Domenjó confia que serveixi "per reforçar el rol dels escriptors i les editorials pirinenques de cara a la diada".
La jornada començarà a les 11 del matí, amb les salutacions institucionals, i continuarà amb l’acte 'Editar al Pirineu'. S'hi presentarà diverses comunicacions d’experiències del territori i de l’Institut de l’Ecoedició. Després d’una pausa cafè, es reprendran els actes amb la presentació de les novetats pirinenques d’aquest Sant Jordi.
A 2/4 de 2 del migdia, el cantautor Quim Sabaté oferirà un petit concert amb poemes musicats d’autors pirinencs i d’arreu. Tot seguit és previst un dinar popular, obert a tothom amb inscripció prèvia a l’adreça de correu electrònic llibredelpirineu@gmail.com. La jornada es clourà havent dinat amb una gimcana literària pels carrers d’Arsèguel.
