Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Artur Blasco presenta el llibre-CD 'Pirineu. Cançons de vetllades vora el foc'

Artur Blasco presenta el llibre-CD 'Pirineu. Cançons de vetllades vora el foc'

El nou treball vol divulgar el cançoner pirinenc a París i Lisboa, de la mà del guitarrista Yannick Lopes La presentació en primícia es farà aquest dissabte vinent en el marc d'un festival a la ciutat francesa de Versalles

Artur Blasco - Llibre-CD
Artur Blasco - Llibre-CD
27/05/2013 16:19

Artur Blasco publica aquesta setmana un nou llibre-CD que pot ajudar a divulgar la música tradicional del Pirineu català en capitals europees com París i Lisboa. Sota el títol 'Pirineu. Cançons de vetllades vora el foc', Blasco s'ha associat amb el guitarrista francès d'origen portuguès Yannick Lopes per adapatar, en format íntim, una dotzena de cançons d'arreu de les comarques de muntanya.

La idea del projecte va néixer de la figura d'Emili Pujol, músic nascut el 1886 a la Granadella (les Garrigues) però que va fer bona part de la seva carrera a l'estranger, on és més conegut que a Catalunya mateix. Yannick Lopes, nascut a Versalles el 1981, va tenir com a professora de conservatori una deixebla de Pujol, cosa que li va permetre introduir-se en la música catalana i, en particular, en la del Pirineu.

Això va fer que Lopes es posés en contacte amb Artur Blasco per tal de divulgar algunes de les cançons de tradició oral més representatives, que el musicòleg d'Arsèguel ha recopilat durant dècades i ha enregistrat prèviament amb El Pont d'Arcalís.

El resultat és un llibre-CD que conté en format acústic peces com ara Els tres dallaires, La Pepa dormidora, Adéu vila de Ripoll, Les noies d'Olot i Ganivet de dos talls. L'obra ofereix explicacions sobre cada cançó, amb fotografies i textos traduïts al francès.

El treball es presentarà en primícia aquest dissabte vinent a prop de París, en el marc d'un festival que se celebra a la ciutat de Versalles. El dia 12 de juny se'n farà una segona presentació al Teatro Ibérico, a Lisboa. També es preveu donar-lo a conèixer l'11 d'agost a Bellver, dins de la Fira de Sant Llorenç, i al novembre a Lleida, dins de la cerimònia dels Premis Emili Pujol.

Mostrar formulari de contacte