ASPID ofereix a la Seu d'Urgell un curs per facilitar la inserció laboral de persones amb discapacitat
La formació se centra en l'atenció al client en comerç i serveis, tant presencial com en línia. Les inscripcions ja estan obertes
ASPID durà a terme a la Seu d’Urgell un curs de formació tècnica i professional destinat a facilitar que persones amb discapacitat tinguin els coneixements i els recursos necessaris per treballar en l’àmbit de l’atenció al client, tant presencial com en línia, per als sector del comerç i els serveis. L’entitat també té previst oferir aquest curs a Lleida, on hi tenen la seu central.
Els interessats en la iniciativa formativa, vehiculada a través del SIOAS (Servei d'Orientació i Acompanyament a la Inserció Laboral), ja poden inscriure’s a les oficines que l’associació té a totes dues ciutats; en el cas de la Seu, al CETAP.
El curs, anomenat 'Atenció al client, recepció i e-commerce', té l’objectiu de formar els participants en les tasques que es desenvolupen en l'atenció al client de qualsevol empresa o establiment, ja sigui en punts de recepció de trucades, visites o mercaderies. Es planteja com un curs polivalent, que vol donar resposta a les necessitats a persones que tenen diferents interessos laborals dins el mateix sector.
Aquest és el primer cop que el SIOAS porta a terme aquesta formació a la Seu d'Urgell. Ho fa "en resposta a les necessitats del territori i del mercat de treball, com també per professionalitzar aquestes ocupacions en les persones ateses". Els cursos inclouen pràctiques en empreses i estan adreçats específicament a persones amb discapacitat reconeguda a partir d'un 33% per l'ICASS, que estiguin buscant feina i que estiguin inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya. En el cas del curs de Lleida, se circumscriu a persones amb discapacitat física, sensorial o orgànica.
El temari es divideixen en 4 mòduls: l’anàlisi del context laboral (interpretació del funcionament del mercat de treball, identificació de les competències requerides per l'ocupació i de les habilitats pròpies necessàries); l’atenció al client (gestió, tècniques d'informació, gestió de queixes i reclamacions, identificació de les diferents tècniques de venda i aplicació dels protocols del comerç); les tendències generals del comerç electrònic i les TIC en l’atenció al client (iniciació a la informàtica i processadors de textos i de dades).
A més de Lleida i la Seu, el SIOAS també és present a Balaguer, Mollerussa i Tàrrega. El programa és subvencionat pel Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat i pel Fons Social Europeu.