Augmenten a la demarcació de Lleida un 228% les reclamacions per les factures de gas i llum
Les reclamacions dels consumidors de la demarcació de Lleida han augmentat el 2009 un 57,21% respecte a l'any 2008. La causa, segons ha explicat el director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, és la crisi. El consumidor s'ha tornat més exigent.
Anguera considera que aquest és un fet positiu, però recorda que "cal seguir reclamant el que es consideri injust també quan no hi ha crisi". L'augment més espectacular s'ha registrat en el gas i la llum amb un creixement del 228% ja que l'any passat va coincidir el canvi de tarifes amb la modificació del sistema. Això va originar molts dubtes entre els consumidors que van informar-se i reclamar en nombroses ocasions.
Tot i aquests augments, l'ACC ha millorat també el percentatge de resolució ja que s'han resolt per via de la mediació un 49% més dels conflictes, un 121% més dels gestionats per arbitratges i s'ha augmentat la inspecció en un 6%. Pel que fa als sectors que han concentrat més reclamacions, en primer lloc segueix estan la telefonia i Internet amb un 45% del total de queixes i en segon lloc, puja des del quart, el gas i la llum, que concentren el 2009 el 15% de les consultes i denúncies.
Pel que fa a les gestions per territoris, el gruix se l'emporta el consell comarcal del Pla d'Urgell (910), seguit de la seu de l'ACC a Lleida (833) i els consells comarcals de Pallars Jussà, Solsonès, Val d'Aran i Pallars Sobirà.
L'Escola del Consum de Catalunya
Durant el curs escolar 2008-2009, han participat en els tallers de l'Escola del Consum de Catalunya a Lleida 962 alumnes procedents de l'Alt Urgell i Pla d'Urgell. Durant el curs 2009-2010 està previst que l'ECC visiti per primera vegada el Solsonès i per tercera vegada el Segrià.
No obstant, el gruix d'alumnes que han visitat l'ECC es troba a Barcelona i la seva àrea metropolitana (10.318 alumnes) i els 6.181 restants es reparteixen entre Lleida, Girona, Tarragona i Terres de l'Ebre.