Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Augmenten un 42% les violacions, un 32% el tràfic de drogues i un 8% els robatoris amb violència a la demarcació de Lleida

Augmenten un 42% les violacions, un 32% el tràfic de drogues i un 8% els robatoris amb violència a la demarcació de Lleida

Tot i això, el balanç del primer semestre d'enguany constata una reducció dels delictes de lesions, els furts, les sostraccions de vehicles i la ciberdelinqüència. En conjunt s'ha denunciat més d'11.000 infraccions penals

Jutjats de la Seu d'Urgell
Jutjats de la Seu d'Urgell
02/09/2025 14:45

Al primer semestre d'aquest 2025, les agressions sexuals amb penetració han augmentat un 41,9% a la demarcació de Lleida respecte del mateix període de 2024: s'ha passat de les 43 violacions denunciades entre gener i juny de l'any passat a les 61 del que va d'any. I en total, a les comarques de Lleida, l'Alt Pirineu i Aran s'ha registrat fins a 146 casos coneguts de delictes contra la llibertat sexual, una xifra que representa un augment no tan alt però igualment preocupant: +25%

El balanç semestral de criminalitat que acaba de fer públic el Ministeri de l'Interior indica que en total a la demarcació s'han denunciat o investigat fins a 11.021 infraccions penals. És a dir, unes 30 cada dia de mitjana. A banda de les violacions, també s'hi destaca el fort augment dels delictes detectats de tràfic de drogues (+31,9%) i dels robatoris amb violència i intimidació (+7,8%).

En canvi, en els robatoris amb força en domicilis, establiments i d'altres instal·lacions hi ha hagut un descens (-9,4%). També han baixat els ciberdelictes, amb 2.141 (-4,9%) i els furts, amb 2.106 (-4,8%), tot i que aquests dos concerts segueixen representant cadascun prop del 20% dels fets delictius. En el cas de la ciberdelinqüència, la immensa majoria (1.963) corresponen a estafes informàtiques, que també han baixat (-7,8). Totes aquestes davallades expliquen el fet que, malgrat el fort augment d'agressions sexuals, narcotràfic i robatoris amb força, al primer semestre d'enguany el nombre total de fets penals ha baixat (-3,2%) respecte de l'inici del 2024. 

En el balanç també s'hi detalla que aquest començament d'any s'ha registrat un homicidi, el maig passat: la mort violenta d'un home de 45 anys als Alamús (Segrià) presumptament a mans del seu fill, que va ser detingut el mateix dia dels fets. També s'ha comptabilitzat sis temptatives d'assassinat. A la primera meitat del 2024 hi va haver dos homicidis i vuit temptatives. 

Lleida ciutat concentra el 43% dels delictes tot i una lleu davallada

Un gruix important de la delinqüència de la demarcació se segueix concentrant a la ciutat de Lleida, on entre gener i juny es van denunciar fins a 4.749 fets penals; és a dir, el 43% del total. En aquest sentit, la reducció dels delictes a la capital del Segrià ha estat menor i s'ha quedat en un -2,2%

Els furts segueixen sent el delicte més habitual a Lleida, amb 1.139 (-5,2%), seguits de les estafes informàtiques o cibernètiques, amb 722 (-5,1); els robatoris amb violència i intimidació, amb 199 (+3,1%); els robatoris amb força en domicilis o establiments, amb 155 (-40,8%); i els delictes contra la llibertat sexual, amb 47 (tot just un menys que al mateix període de l'any anterior). En aquest últim apartat, prop de la meitat de les agressions -23- van ser violacions (+15%).  

D'altra banda, a la capital de Ponent s'han denunciat 45 delictes de lesions (dos casos menys que l'any passat) i 26 casos coneguts de tràfic de drogues, cosa que representa el doble (+100%) que els 13 que hi haver el primer semestre de 2024.

Mostrar formulari de contacte