Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Avís de Protecció Civil per neu i vent a les muntanyes del Pirineu

Avís de Protecció Civil per neu i vent a les muntanyes del Pirineu

Aquest dimecres a la tarda la cota de neu se situarà en els 1.800 metres, però a última hora pot baixar fins als 800 a l'Aran i el Pallars Sobirà. Dijous les ratxes als cims poden arribar als 90 km/h

Avís per possibilitat de vent fort als cims del Pirineu aquest dijous (MeteoCat)
Avís per possibilitat de vent fort als cims del Pirineu aquest dijous (MeteoCat)
24/03/2026 18:25

Protecció Civil de la Generalitat ha emès un avís per possibilitat de vent entre moderat i fort a les muntanyes del Pirineu. D'acord amb la previsió del MeteoCat, la ventada arribarà a cotes altes al llarg de tot aquest dijous. 

Segons aquesta predicció, la jornada de dimecres començarà amb un temps tranquil i assolellat, que farà que per exemple a la Seu d'Urgell es pugui arribar als 21 graus. Però a la tarda creixeran nuvolades que poden deixar precipitacions, amb una cota de neu que al final del dia baixarà ràpidament dels 1.800 metres fins a només 800 metres en algunes valls de l'extrem nord (principalment a la Val d'Aran i el Pallars Sobirà), tot coincidint amb una baixada de temperatures. Tot i això, es preveu que no serà una nevada molt abundant. 

Després d'aquesta nevada és quan s'imposarà el vent, que el dia abans ja bufarà amb força tant a l'Alt Empordà com a les Terres de l'Ebre i que es reforçarà als cims pirinencs a partir de dijous al matí, amb cops que poden superar els 90 km/h. Aquest avís de ventades inclou les cotes altes de tot l'Alt Pirineu (Alta Ribagorça, Alt Urgell, Cerdanya, Pallars Jussà i Pallars Sobirà), l'Aran i la comarca del Ripollès. Paral·lelament, dijous encara hi pot caure més neu a l'extrem nord. 

A l'Empordà, a banda del vent també hi haurà fort onatge a la costa, amb onades que podran superar els 2,5 metres (maregassa). El llindar d’avís se superarà al nord del cap de Creus i al cap de Begur.

Mostrar formulari de contacte