Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Èxit de públic a la Fira de Primavera

Èxit de públic a la Fira de Primavera

El bon temps ha portat centenars de visitants al pàrquing del Doctor Peiró, on s’hi exposaven 145 exemplars de vaques El certamen ha servit un cop més per promocionar el sector ramader de l’Alt Urgell

19/04/2010 12:11

La Fira de Primavera de la Seu ha tancat les seves portes després d’un cap de setmana ple de visitants. La sisena edició del certamen ha comptat amb 145 exemplars de vaques, entre frisones i brunes, i una petita mostra de les races xerolesa i llemosina, així com mitja dotzena de cavalls de raça pirinenca.

Els concursos comarcals de raça bruna i frisona han estat els més concorreguts. En frisona ha guanyat enguany l’explotació Marquet-Pastisser del Pla de Sant Tirs, que s'ha endut el premi Gran Campiona, i campiones jove i gran. També ha estat guardonada una vaca de l’Escola de Capacitació Agrària de Bellestar com a subcampiona jove.

Pel que fa a les vaques brunes, en toros ha estat guardonada l'explotació Ribot-Farràs de la Seu, que també s'ha endut el premi a la millor vaca brava. En la categoria de vaca eixuta, ha estat guardonada l'explotació Ravetllat de Puigcerdà, mentre que en vaca amb vedell s'ha imposat l'explotació Josep Servat d'Arfa.

La tinent d’alcalde, Teresa Casassas, ha fet una valoració “més que positiva” de l’evolució de la Fira Ramadera en els seus sis anys de vida, i ha manifestat que el certamen serveix per promocionar el sector ramader a la comarca i donar-li suport “en un moment difícil”.

Casassas considera que per a pròximes edicions, caldrà “continuar en la mateixa línia”. Tot i així ja ha avançat que s’intentarà tornar a portar més endavant a la Seu el concurs nacional de Frisona. “Estem oberts a les propostes del sector”, ha indicat.

Els ramaders alturgellencs també s’han sumat al bon balanç del certamen. Per Sebastià Moliné, de l’Associació de Ramaders de Raça Bruna de l’Alt Urgell (ARBAU), “l’assistència de públic ha estat molt bona, així com el nombre d’expositors, de maquinària i de caps de bestiar de diferents races”.

Per la seva banda, Miquel Eroles, de l’Associació de Raça Frisona de l’Alt Urgell-Cerdanya, s’ha mostrat convençut que després de la Fira “es demostra un cop més que val la pena l’esforç que fem per a ser presents al certamen”.

Eroles subratlla que el sector ha de superar les dificultats. “El preu de les matèries primeres ha pujat molt i les explotacions no s’autoabasteixen; a més, s’ha fet moltes inversions que s’havien d’amortitzar amb un preu de la llet que ara ha canviat i que fa inviable arribar a final de mes”, indica. El jove ramader és taxatiu: “Actualment el preu de producció de la llet és superior al de la venda, i a això cal buscar-hi una solució, potser en forma d’ajuts, perquè, si no, el sector quedarà molt castigat”. “La Fira ens serveix per dir que volem tirar endavant i no volem plegar”, assevera.

  • Fira Ramadera 2010 3
    Fira Ramadera 2010 3
  • Fira de Primavera 2010 1
    Fira de Primavera 2010 1
  • Fira de Primavera 2010 2
    Fira de Primavera 2010 2

Mostrar formulari de contacte