Èxit de participació de la campanya 'El Món Màgic de les Muntanyes'
La Seu ha gaudit d’una cinquantena d’activitats nadalenques amb la col·laboració d'entitats, empreses i particulars Destaquen l’encesa de llums, els Mercats de Nadal i Reis, els tallers infantils i la cavalcada de Reis
La Regidoria d'Infància i Joventut de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha fet una bona valoració de la participació dels veïns i visitants en els actes programats dins la campanya nadalenca 'El Món Màgic de les Muntanyes'.
Meritxell Planes, regidora d'Infància i Joventut, ha explicat que “des de la primera activitat del Món Màgic de les Muntanyes, l'Encesa de Llums, fins la darrera que ha tancat aquesta programació Nadalenca, la Cavalcada de Reis, s’han congregat milers de persones entre nens i nenes, joves i famílies. N’estem satisfets i volem agrair l’esforç de totes les persones i col•lectius que ho han fet possible”.
'Mapping' a la Catedral i mercats
A l'Encesa de Llums, enguany s'ha fet una aposta important perquè fos un tret de sortida potent, tot jugant amb l'arquitectura de la Catedral de la Seu d'Urgell i amb la màgia d'una projecció de mapping utilitzant els personatges més característics del territori com són els Minairons. A això s'hi ha afegit la Shopping Night organitzada pels comerciants. A més a més, enguany s'ha renovat l'enllumenat de Nadal dels carrers de la Seu, cosa que suposa un estalvi de CO2.
L’alcalde de la Seu, Albert Batalla, hi ha afegit que “el camí de la feina conjunta amb les entitats, els ciutadans i l’Ajuntament és el que hem seguir treballant per a les properes edicions del Món Màgic de les Muntanyes, com també per millorar junts la Seu durant tot l’any”. Segons Batalla, “és evident, que la suma d’esforços entre tots suposa bons resultats per la Seu i per tant cal destacar-ho i agrair-ho molt sincerament”.
A més a més , aquests 4 anys de mandat, l'equip de govern ha apostat per potenciar la marca del Món Màgic de les Muntanyes a través de més de 50 activitats programades –xifra que augmenta cada any, per a tothom i també que serveixi com a reclam turístic perquè la Seu d'Urgell s'ompli de visitants d'arreu.
Als Mercats de Nadal, organitzats per artesans del Pirineu i comerços de la Seu d'Urgell , enguany han participat 37 paradistes. Aquests mercats estan destinats a potenciar els elaboradors locals i la qualitat dels seus productes i al mateix temps facilitar les compres nadalenques. Com a novetat d’enguany es va celebrar el mercat de Reis.
Activitats infantils
Les activitats dirigides als més petits van concentrar un gran nombre de participants; durant la cagada del Tió de la Freita es van lliurar 1.000 bosses amb més d'una quinzena d'obsequis de diferents col•laboradors; pel que fa al Parc de Nadal, durant els quatre dies de durada, com a novetat d'enguany cal remarcar que és va ampliar un dia més per petició del Consell Municipal d'Infants i tallers com pintada de graffitis va ser de les novetats més exitoses, juntament amb els inflables , l'espai ludoteca o el circuit vial altres activitats potents del Parc. Van passar pel poliesportiu municipal més de 2.000 nens i nenes d'entre 3 i 12 anys.
També ha obtingut una gran afluència de públic, com és habitual, la tradicional Cavalcada de Ses Majestats els Reis d'Orient arribats pel canal d'aigües tranquil•les del Parc Olímpic del Segre. L’acte ha comptat, per tercer any consecutiu, amb la màxima implicació de les AMPA de la ciutat que han elaborat les corresponents carrosses i han aportat gairebé 200 infants com a patges dels Reis que els han acompanyat fins arribar a la sala de Sant Domènec, on Melcior, Gaspar i Baltasar han recollit les cartes portades en mà per centenars de nens i nenes de la ciutat. Enguany la novetat de la carrossa dels desitjos que hi anaven 12 joves de l'Escola Municipal de Música tirant desitjos pel 2015 a la gent de la Seu.
Quant als tallers a l'Espai Ermengol també van tenir una gran participació, amb una trentena d'infants per taller. L’objectiu és potenciar l'artesania pirinenca i els seus productes agroalimentaris.
Cultura i esport
Les activitats culturals han ofert música, teatre, dansa i artesania, que han omplert de continguts una programació extensa i variada. També destaca la gran implicació de la ciutat a favor de La Marató de TV3.
Finalment, pel que fa a les activitats esportives, la cursa de Sant Silvestre s’ha tornat a superar amb més de 1.400 inscrits, gràcies a l’organització del col•lectiu de joves Lokal 23 i la col•laboració de l’Ajuntament i d’un gran nombre d’empreses locals. Els clubs de patinatge també han tingut un fort protagonisme en el programa, amb el Trofeu Minairons i el Festival de Patinatge Artistic, dues activitats esportives on hi participen diferents clubs d'arreu de Catalunya i aporten gent a la ciutat a més a més de fomentar aquest esport entre els més petits de la ciutat.