Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Bernat Canut deixa de ser l'entrenador del Cadí La Seu

Bernat Canut deixa de ser l'entrenador del Cadí La Seu

El tècnic urgellenc clou una etapa de nou anys a l'staff del Sedis Bàsquet, els cinc darrers al capdavant del primer equip. A la roda de premsa de comiat, ha agraït el suport de directius, jugadores, assistents, socis i aficionats al llarg d'un decenni històric per al club
09/05/2022 14:25

Bernat Canut deixa la banqueta del Cadí La Seu. El fins ara entrenador del primer equip de l'Associació Esportiva Sedis Bàsquet ha comunicat avui, en roda de premsa al Palau d'Esports, que tanca una etapa de nou anys al cos tècnic del club, els cinc darrers com a primer entrenador. Una etapa en què Canut ha portat el conjunt pirinenc a assolir els millors resultats de la seva història. Aquesta temporada 2021-2022, el Cadí ha acabat en quarta posició de la Lliga Femenina, ha arribat a les semifinals, s'ha assegurat plaça per tornar a l'EuroCup, ha estat cap de sèrie de la Copa i s'ha proclamat per quarta vegada campió de la Lliga Catalana.

Acompanyat del president del Sedis Bàsquet, Pere Porta, i del director esportiu del club, Pep Ribes, l'entrenador urgellenc ha llegit un comunicat en què, entre d'altres aspectes, explica que ha pres una decisió "personal, presa amb el cap fred i que vaig fer conèixer al club el mes de maig de l'any passat" i que ha "mantingut durant la temporada". Sobre aquest objectiu, ha matisat que el club "sempre" li ha mostrat "la voluntat de renovar el contracte" i que li han "mantingut oberta la porta a canviar d'opinió fins al final" cosa que agraeix "moltíssim". Sobre el seu futur, no ha volgut desvetllar quin equip entrenarà la temporada 2022-2023, en espera de tancar el nou acord amb un altre club.

Bernat Canut, nascut ara fa 32 anys a la Seu d'Urgell, ha rememorat que "formar part del Cadí La Seu era un somni que tenia des de petit, quan animava sense parar l'equip al Pavelló vell". Per això, ha agraït de manera especial el suport d'Antoni Ferraz (president del Sedis entre 1986 i 2013), Pere Porta -que dirigeix el club des del 2013- i Pep Ribes, per haver-li deixat viure aquest somni al llarg dels darrers nou anys, com també "a tots els altres membres de la junta directiva" pel seu suport.

Canut ha reconegut que "és molt complicat fer aquest pas després de tot el que he viscut les darreres cinc temporades", però es mostra "satisfet i orgullós de veure partit rere partit el nostre Palau d'Esports ple i amb tanta gent entregada a l'equip". Per això subratlla que ha estat "junts" com s'ha portat el Cadí "a tres Copes de la Reina, els Playoffs, dues temporades a Europa" i havent aconseguit ara fa pocs dies "tornar-hi a ser la temporada vinent", amb la plaça obtinguda per a l'EuroCup. D'aquestes fites, també ha esmentat haver "acaronat el cim de la Lliga Femenina amb una tercera posició la temporada 2018-2019 i una quarta posició enguany".

Més enllà del treball tècnic, el preparador pirinenc ha assegurat que "als entrenadors ens fan bons les jugadores" i que ha estat "molt afortunat de tenir les millors", per la qual cosa ha donat les gràcies a a totes les moltes components que han passat pel Cadí. I ha tingut un agraïment singular per a les capitanes d'aquests darrers anys -Georgina Bahí, Andrea Vilaró, Yurena Díaz, Ariadna Pujol i Irati Etxarri- "com a representació de les plantilles" i per haver estat "el pal de paller de la nostra identitat". Tot seguit, hi ha afegit que en els bons resultats també hi té un paper clau l'staff tècnic i ha assegurat que aquest apartat també ha tingut la sort de "tenir el millor", amb "gent molt formada, sense excuses a l'hora de treballar i superar-se" i ha agraït a "Pol, Jordi, Roger, Xavi Miñambres i Xevi Calm" el fet que no li han fallat "mai", tant en els molts moments bons com en els "dies tràgics", en record de la mort l'any 2020 de Joan Carles Pié, a qui va rellevar l'any 2017 quan el llavors entrenador va haver de deixar l'equip per motius de salut.

Bernat Canut ha acabat agraint la tasca del cap de comunicació del Sedis, Climent Viles, i l'últim agraïment l'ha dedicat "als socis, simpatitzants i tota la gent de la Seu", a qui assegura que "no hi ha manera de poder retornar l'estima i afecció" que li han transmès "sempre i a tot arreu", tot reconeixent que sovint li ha "costat gestionar-ho". Per tot plegat, acaba dient que sempre estarà "en deute" amb la ciutat i avança que, tard o d'hora, tornarà a la Seu.

Amb la porta oberta per tornar

Tot seguit, Pere Porta ha agraït les mencions de Bernat Canut a tota la gent que fa possible el Sedis Bàsquet, perquè és un fet que "l'honora", i ha subratllat que la seva trajectòria al Sedis no es limita a nou anys perquè abans "n'hi ha hagut més com a membre i soci del Sedis, cosa que és molt important". Porta valora que el club ha tingut "molta sort de tenir al capdavant d'un equip de lliga professional un home de la casa, que hi ha estat des del primer dia com a jugador i entrenador fins a fer el salt a l'elit", i es mostra convençut que "seguirà sent del Sedis durant molts anys" i que si algun dia vol tornar a casa "sempre tindrà la porta oberta". El president ha recordat que "el projecte esportiu sempre és molt important, i a les vitrines hi queden penjats els trofeus, copes i premis, però no hi queda allò que és important esportivament encara que no tingui premi" i, en aquest punt, afirma que "pel club ha sigut un premi poder estar tant de temps competint a primer nivell". El dirigent urgellenc conclou que Canut deixa una empremta "de persona humil, treballador, molt responsable i amb la màxima vinculació amb el club" i que per això se'n va "amb molts amics i amigues a la casa".

Finalment, Pep Ribes ha admès que després dels èxits dels darrers anys "es fa més difícil tancar aquesta etapa", però ha coincidit a dir que esperen que sigui "temporalment" i que podrà tornar a formar part del club sempre que vulgui. Ribes ha detallat que quan van apostar per ell van valorar que "ja tocava que algú totalment identificat amb la casa, el club, l'equip i la ciutat estigués al capdavant d'aquest projecte tan consolidat" i celebra que la idea "hagi sortit perfectament" després de molts anys de "picar pedra". I recorda que "no és el mateix ser l'entrenador d'elit d'un equip que ser-ho de l'equip de la teva ciutat, i no és tan fàcil" per la responsabilitat afegida que això comporta. El també ex entrenador del Cadí ha desitjat "tota la sort" a Canut i ha reiterat que si algun dia vol tornar "serà molt ben rebut".

Una etapa històrica del Sedis

Bernat Canut es va incorporar al cos tècnic del Cadí La Seu la temporada 2013-2014, amb Andreu Bou com a primer entrenador. Aquell any l'equip va finalitzar 7è en el que ja era l'onzè any del Sedis a la Lliga Femenina. La campanya següent (2014-2015) Canut es va consolidar com a assistent, amb Miguel Ángel Ortega, i l'equip va repetir el quart lloc assolit dos anys enrere i es va arribar per segona vegada a les semifinals pel títol. Els anys 2015 i 2016, amb la marxa inesperada d'Ortega i el retorn de Joan Carles Pié al capdavant de la plantilla, el Cadí va conquerir dos cops seguits la Lliga Catalana i en les mateixes temporades va signar un 5è i un 8è lloc a la competició estatal.

L'agost de 2017, Pié va haver de deixar el càrrec per una malaltia greu i Canut va assumir la direcció de l'equip, que va completar la lliga en 7è lloc. L'any següent (2018-2019), el conjunt urgellenc va tocar sostre a la classificació, quan va acabar la fase regular en 3a posició amb un nou rècord de victòries i amb el millor balanç històric entre triomfs i derrotes (19-7), a més d'arribar a les semifinals de la Copa per tercer cop a la història. Tot plegat va permetre accedir per primera vegada a l'EuroCup. Un debut europeu que es va tenyir de dol per la mort de Joan Carles Pié el novembre de 2019, tot coincidint amb el partit de la fase de grups que el Cadí havia de jugar a casa contra el Basket Landes i que va esdevenir un sentit homenatge al tècnic que havia situat el Sedis a l'elit.

L'exercici 2019-2020 acabaria marcat per la pandèmia, però amb l'equip novament a la part alta (6è), en una edició que es va tancar sense campió, per la suspensió de partits arran de les restriccions. L'any 2021, encara amb els pavellons buits de públic en quasi tots els partits, el bloc pirinenc va quedar 9è i va repetir participació europea, aquesta vegada amb una fase de grups en format de bombolla a Romania. Un any que precediria una temporada 2021-2022 que ha tornat a ser històrica per al bàsquet de la Seu d'Urgell i en què Bernat Canut ha estat finalista del premi de millor entrenador de la Lliga.

 

  • Bernat Canut, acompanyat de Pep Ribes i Pere Porta, anuncia el seu comiat com a entrenador del Cadí La Seu
  • Roda de premsa de Bernat Canut (Sedis Bàsquet)
  • Els tècnics Jordi Acero i Xevi Calm i la capitana del Cadí La Seu, Ariadna Pujol, a la roda de premsa de comiat de Bernat Canut

Mostrar formulari de contacte