Bona rebuda del programa de 'Pop Up Xef' dedicat a la Seu d'Urgell
Uns 250.000 teleespectadors van seguir l'emissió d'aquest dimecres a TV3. L'Ajuntament valora que l'espai ha servit per promocionar la ciutat, el seu comerç i els seus productes alimentaris de qualitat
Balanç positiu del capítol que el programa de TV3 'Pop Up Xef' ha dedicat aquesta setmana a la Seu d'Urgell. L'espai, presentat pel cuiner Marc Ribas, es va emetre aquest dimecres al vespre i el van seguir uns 250.000 teleespectadors arreu de Catalunya, amb un 'share' d'audiència del 13,3% a la seva franja horària, segons l'empresa especialitzada Kantar Media. D'aquesta manera, es va situar entre els deu programes més vistos del dia.
La tinent d'alcalde de Promoció de Municipi, Mireia Font, s'ha mostrat satisfeta tant per la repercussió del programa com per la bona imatge que hi ha transmès la Seu. Font, que també va participar en la gravació de l'espai, valora que l'equip de producció de 'Pop Up Xef' va saber captar "imatges molt boniques de la Seu", va reflectir com és realment el municipi i va posar l'accent en els productes de proximitat i de qualitat que es poden trobar a la ciutat. A això hi afegeix el fet que, en l'apartat en què els concursants han d'adquirir els aliments per fer un plat, s'hi va poder veure moltes botigues d'alimentació del nucli urbà, s'hi va mostrar com disposen de bons productes i s'hi va elogiar el fet que la Seu sigui l'única ciutat que disposa que dues Denominacions d'Origen Protegides: la de Formatge i Mantega de l'Alt Urgell i Cerdanya i la de Vedella dels Pirineus Catalans.
Per tot plegat, Mireia Font considera que acceptar la proposta de portar 'Pop Up Xef' a la Seu, que els van fer a l'estiu, ha estat positiu perquè ha complert amb els dos objectius que es marca l'Ajuntament en col·laboracions com aquesta: "promocionar la ciutat en un horari d'audiència important a TV3, i també que es valori el producte de proximitat", perquè "des del primer moment es va planificar de manera que es pogués anar a les botigues i hi apareguessin els productes locals". Sobre aquest punt, la regidora ha matisat a RàdioSeu que "al final són els cuiners els qui trien els productes", però que igualment els participants "van saber captar molt bé l'essència de la Seu".
Aquest capítol de 'Pop Up Xef' es va enregistrar aquest novembre passat a la plaça de Joan Sansa. Els participants no saben a quina ciutat es farà el programa fins que no hi arriben, i en aquesta ocasió tots dos eren de la comarca del Baix Llobregat: Pedro Cárdenas, de Vallirana (que va ser el guanyador), i Laura Zurriaga, de Gavà. Per moure's per la ciutat i triar els productes van comptar amb l'ajut respectivament de Josep Fàbrega 'Kiwi' i d'Agustí Porta. Al càsting per triar els ajudants també hi van participar Jordi Fernández, Dasha Lavrinenko, Juani Menduiña i Juanito Martí.
Després de recórrer la ciutat i preguntar als veïns, els xefs van elaborar plats inspirats en elements com les piragües del Parc Olímpic del Segre, la Fira de Sant Ermengol i el passeig Joan Brudieu, amb productes com ara Vedella dels Pirineus Catalans, mantega Cadí, formatge l'Abadessa o bé ceps, verdures i plantes del mercat setmanal. El jurat estava format en aquesta ocasió per la nutricionista de la Fundació Alícia, Elena Roura; el president de la DOP Formatge i Mantega de l'Alt Urgell i Cerdanya, Toni Torrent; el creatiu de televisió Santi Villas i la sommelier Meritxell Falgueras.
Abans de l'enregistrament, tal com se sol fer en programes de televisió com aquest, tots els participants havien fet la prova PCR per comprovar que estaven lliures de COVID-19, i al llarg de la gravació per la ciutat es va seguir en tot moment les mesures de prevenció del coronavirus, com ara la distància entre persones i l'ús de la mascareta.