Caritas rep un ajut de 9.000 € per potenciar el Banc dels Aliments
'La Caixa' col.labora en el funcionament i millora del nou local al carrer dels Canonges El servei social atén actualment una quarantena de famílies per a facilitar-los productes imprescindibles
El projecte 'Aliments per la solidaritat', liderat per Caritas d’Urgell, ha rebut aquest dijous un donatiu de 9.000 euros de 'La Caixa'. Els diners es destinaran a l'actual adequació d'un local del carrer Canonges com a banc d'aliments. En el projecte també hi estan implicats el Consorci d'Atenció a les Persones, Creu Roja i La Seu Solidària.
Caritas veia necessari "oferir una millor atenció als usuaris amb un espai més gran i més accessible". Segons ha explicat el president de l'entitat solidària a la Seu, Josep Anton Nodar, "hi ha hagut un augment molt important de demandes d'ajut a causa de la crisi econòmica i no es disposava ni de magatzem". Actualment s'atén unes 40 famílies.
La directora d'àrea de 'La Caixa' al Pirineu, Anna Súria, ha avalat la feina que estan duent a terme el conjunt d'entitats i institucions implicades en el Banc dels Aliments de la Seu. Súria assenyala que des de l'entitat són conscients de la situació complicada de moltes famílies, arran de les consultes que reben a les oficines sobre deutes o hipoteques.
L'arranjament del nou local permetrà atendre les necessitats puntuals dels usuaris i, a més a més, ampliar la recollida actual. Així, a banda d'aliments clàssics com l'arròs o els llegums, s'acceptaran productes de primera necessitat i que requereixen un emmagatzematge més específic. En aquest sentit, es disposarà d'una refrigeració correcta per allargar la vida útil dels aliments i poder-ne fer una millor distribució.
Nodar indica que, d’aquesta manera, es podran aprofitar les ofertes dels grans magatzems "i maximitzar i distribuir aliments frescos que es llencen diàriament als contenidors". A l'acte de lliurament també hi han assistir el rector de la Parròquia de Sant Ot, mossèn Xavier Parés, i diversos representants de 'La Caixa' i del Bisbat.
L’any 2010 es van distribuir uns 50.000 quilos d’aliments a la Seu d'Urgell, recollits en diverses campanyes realitzades a la ciutat i obtinguts d’excedents de la Unió Europea. Es van atendre més de 2.000 demandes de suport.
Des que el 1997 Caritas va organitzar la primera recollida d’aliments, el projecte de recollida ha viscut diverses reorganitzacions fins a l’actualitat. Les obres dels locals actuals suposen una inversió de 35.000 euros, dels quals Caritas n'assumeix una part important.
Entre d'altres col.laboracions, enguany el Banc dels Aliments també ha rebut per segon any consecutiu una aportació de 440 € del programa de RàdioSeu 'Carretera i Manta', amb la col.laboració d'Electrònica Simac.