Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / CCOO demana la integració tarifària de les comarques de l'Alt Pirineu i Aran per abaratir el cost del transport públic

CCOO demana la integració tarifària de les comarques de l'Alt Pirineu i Aran per abaratir el cost del transport públic

El sindicat denuncia que els pirinencs paguen més per desplaçar-se que els de la resta de la demarcació de Lleida
25/02/2022 14:55

CCOO de Lleida ha denunciat aquest divendres a Vielha que els ciutadans de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, el Solsonès i la Val d’Aran paguen més car l'ús del transport públic, des del 2010, que els de la resta de la demarcació, ja que aquestes comarques no estan incloses a l’àrea de Lleida de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). És per això que el sindicat insta la Generalitat de Catalunya a incloure transitòriament l'Alt Pirineu i Aran en la integració tarifària, a l'espera de la posada en funcionament de la targeta T-mobilitat, un sistema tarifari integrat per a tot el país.

Actualment l’ATM de Lleida està inclosa a dos zones tarifàries per a les comarques del Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell, les Garrigues, la Segarra i la Noguera. Els viatges inclouen els autobusos, els trens i els serveis establerts a demanda en els trajectes que tenen origen i destinació dins de les 2 zones. El preu màxim que es paga en qualsevol dels recorreguts és d'1,55 euros amb una targeta T-10, que a més permet fer els transbordaments necessaris sense necessitat de cancel·lar un altre viatge. Per contra, les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran han de pagar en la majoria dels casos l’import complet del bitllet, fet que suposa un cost molt elevat. Com a exemple, el viatge Vielha-Lleida costa 15 euros, quan si s’hagués fet la integració tarifària a la zona 3 podria costar 2,45 euros amb una targeta T-10.

La targeta T-mobilitat —projecte de la Generalitat de sistema tarifari integrat per a tot Catalunya— hauria de solucionar aquesta discriminació, però pateix continus retards en la seva implantació, que s’havia d’haver realitzat el 2018. "Actualment ni tan sols es preveu una data de posada en servei a tot el territori de Catalunya i només està en marxa, de manera parcial, a 34 municipis circumdants de Barcelona", indica el sindicat.

CCOO exigeix ​​a la Generalitat "que no es condemni el territori de Catalunya amb més despoblació i menys serveis de transport públic a tenir uns preus molt més cars que la resta del territori" i demana que les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran s'integrin com a zona 3 a l’ATM de Lleida, en els termes establerts a l’informe de CCOO, quant a zones tarifàries i preus proposats.

La proposta de tarifació de transport públic feta per CCOO es farà arribar a totes les institucions i organismes públics competents, així com a totes les entitats i associacions que hi estiguin interessades.

  • Integració tarifària proposada per CCOO
  • Roda de premsa de CCOO

Mostrar formulari de contacte