'Cercamon' desafia la pluja en el seu retorn a Costoja
Més de 300 persones han seguit la única representació, que s’ha fet finalment aquest diumenge a la nit L'organització analitzarà si manté la nova aposta per l'escenari original
‘Cercamon’ ha desafiat la pluja en el seu retorn a Costoja. El mal temps va obligar a suspendre les dues vetllades previstes, divendres i dissabte, però finalment l’obra s’ha representat aquest diumenge a la nit amb bona rebuda per part del públic.
Uns 300 espectadors es van apropar fins a les ruïnes, escenari real dels fets que s’hi narren i que no acollia l’espectacle des de feia 11 anys. El director de ‘Cercamon’, Alfons Casal, agraïa la resposta dels espectadors tot i les cancel•lacions. Casal lamenta no haver pogut seguir les dates previstes, malgrat que ja coneixien el risc de pluja.
Un dels actors, Jonathan Jiménez, també ha valorat positivament el retorn a Costoja, després de més d’una dècada amb adaptacions agosarades del text de Lluís Racionero.
L’organització analitzarà ara els pros i contres de tornar a fer l’obra a Costoja o bé a Vilamitjana de cara a l’any vinent.
Sobre aquest punt, l’alcalde pedani de Castellbò, Antoni Navinés, recolza la idea d’apostar novament per Costoja. Tot i les limitacions logístiques i d’aparcament, Navinés creu que l’indret té un atractiu indubtable per a una obra com aquesta.
‘Cercamon’ narra la fi del catarisme a l’antic Vescomtat de Castellbò i al Pirineu català, on va tenir un fort arrelament que es recorda cada any amb les Jornades dels Refugis Càtars.
