Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Cinc morts per coronavirus a la demarcació de Lleida les darreres hores

Cinc morts per coronavirus a la demarcació de Lleida les darreres hores

A l’Hospital de la Seu hi ha ingressades dues persones que han donat positiu. El centre mèdic urgellenc ha doblat el nombre de llits i ha habilitat llocs d'UCI. A Tremp hi ha 14 casos hospitalitzats, i a Vielha, 7. Nova mort per coronavirus al Principat i 162 positius
Hospital Arnau de Vilanova de Lleida (Foto: Gencat)
24/03/2020 20:45

El Departament de Salut ha infohrmat que en les últimes hores han mort 5 persones més amb coronavirus a la demarcació de Lleida. Aquestes defuncions eleven la xifra de víctimes mortals a 13. En les darreres hores també s'han confirmat 58 casos positius nous que eleven el total d'infectats a 259.

Actualment, 149 persones es troben ingressades en centres hospitalaris de la demarcació de Lleida amb COVID-19. Cal destacar que en les últimes hores han estat donades d'alta 6 persones: 4 que estaven ingressades a l'Hospital Comarcal del Pallars, 1 persona que estava ingressada a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i 1 que es trobada en un centre privat.

De les 149 persones que estan actualment ingressades, 90 es troben a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, 68 dels quals estan estables a planta i 22 es troben a l'UCI. Un total de 25 persones estan ingressades a l'Hospital Santa Maria de Lleida, 20 de les quals estan estables a planta i 5 es troben a l'UCI. Deu persones estan ingressades en centres privats i 7 persones es troben ingressades a l'Espitau Val d'Aran, totes estables a planta. També hi ha 14 casos ingressats a l'Hospital Comarcal del Pallars a Tremp, tots a planta; 2 persones es troben ingressades a la Fundació Sant Hospital de la Seu d'Urgell, estables a planta, i 1 persona es troba ingressada a l'Hospital de Cerdanya, estable a planta.

Habilitació de llocs d'UCI a l'Hospital de la Seu d'Urgell

Pel que fa al Sant Hospital de la Seu d'Urgell, a part dels dos pacients ingressats per coronavirus, hi ha dues persones més ingressades per pneumònia pendents de resultats. L'alcalde urgellenc, Jordi Fàbrega, ha tornat a alertar que força gent està aïllada a casa, amb casos positius en personal sanitari i cossos de seguretat. Tot i que especifica que aquests professionals estan tots bé, destaca que la ciutadania no pot permetre els contagis de la gent que està "a primera línia". Fàbrega fa una crida a quedar-se a casa i assevera: "Necessitem cuidar-los".

Al centre mèdic urgellenc s'ha doblat el nombre de llits i s'ha habilitat llocs d'Unitats de Cures Intensives (UCI) per si se satura aquest servei en els hospitals de referència.

Nova mort per coronavirus al Principat i 162 positius

El govern d'Andorra ha confirmat aquest dimarts la mort per coronavirus d'una dona de 88 anys que es trobava hospitalitzada a la unitat de cures intensives. Es tractaria de la segona víctima mortal per COVID-19 confirmada, tot i que hi ha un tercer cas probable. La primera mort, que es va donar a conèixer diumenge passat, va ser un home també de 88 anys amb múltiples patologies respiratòries prèvies. Actualment al Principat hi ha 162 casos positius de coronavirus, 26 dels quals estan hospitalitzats i 7 d'ells es troben a l'UCI.

Mostrar formulari de contacte