CIU vol que s'incorpori la singularitat de la Ratassia del Pallars Sobirà a la D.O. Ratafia
El diputat Agustí López ha presentat al Parlament de Catalunya una Proposta de Resolució per tal d’instar el Govern de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, a “estudiar que la ratafia que es pugui elaborar en el futur al Pallars Sobirà o a la que s’elabori amb ingredients provinents en la seva major part d’aquesta comarca, tot i que s’encubelli a d’altres indrets de la geografia catalana, pugui ser comercialitzada amb el genuí nom de Ratassia del Pallars Sobirà”.
López argumenta la petició perquè la denominació Ratassia correspon exclusivament al Pallars Sobirà i és un mot que aporta coneixements filològics i contingut cultural diferenciat al Licor català. A més a més, recorda l’increment de la producció agroalimentària de Ratassia al Pallars Sobirà. "Val la pena donar impuls al coneixement i ús d’aquest nom diferenciat i genuí”, afirma.
López explica que “fa pocs mesos ha sortit al mercat una ratafia elaborada amb herbes aromàtiques conreades al Planter de Gerri de la Sal i amb altres de silvestres recol·lectades als camps, que es comercialitza amb el nom de Ratafia del Planter de Gerri”. Això, "malgrat que l’embotellat d’aquest licor es fa a unes instal·lacions industrials de la Pobla de Segur, al Pallars Jussà, els ingredients bàsics provenen del Sobirà, comarca pirinenca amb una arrelada i peculiar tradició d’elaboració d'aquest licor".