Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Col.locada la porta d'entrada al Mercat Medieval dels Canonges

Col.locada la porta d'entrada al Mercat Medieval dels Canonges

Aquest element decoratiu donarà inici aquest cap de setmana a les més de 100 parades d'artesania que ocuparan el centre històric de la Seu El programa inclou cercaviles, danses i música, lluites d'espases, tir amb arc, tornejos amb cavalls i danses del ventre, entre d'altres
Mercat Medieval - Porta d'entrada 2011
03/06/2011 10:59

Tot és a punt per a la celebració aquest cap de setmana del 10è Mercat Medieval dels Canonges. Enguany s'ha tornat a col·locar la porta d'entrada a l'inici del carrer Major, just davant de la Catedral. Aquest element decoratiu donarà inici a les parades d'artesania ubicades al centre històric urgellenc.

Les activitats lúdiques i els espectacles es realitzaran en 4 punts de la Seu. A la plaça dels Oms tindrà lloc aquest dissabte a les 12.00 hores l'espectacle inaugural amb una cercavila que comptarà amb la participació dels gegants de la Seu d'Urgell, la Banda dels Diables de l'Alt Urgell, el grup de música medieval Els Ministrers de l'Aixada, els actors de la companyia Gog i Magog i els cavalls de Sercam Shown. També hi prendran part les ballarines de dansa oriental Samarkanda i els arquers de Toxophilus, entre d'altres.

A la mateixa plaça dels Oms també hi haurà durant tot el cap de setmana passejades amb ponis (16.30 dissabte - 12.00 diumenge), visites guiades al centre històric (17.00 dissabte - 17.30 hores diumenge), ball de gegants (17.30 dissabte i 12.30 i 18.00 diumenge) i cercaviles musicals (20.30 dissabte i 17.00 diumenge).

Espai de jocs i tallers

El Jardí de la Catedral serà un altre espai lúdic amb Medievàlia, on s'ubicaran jocs i tallers medievals (a partir de les 11.00 i les 17.00 dissabte i de les 10.30 i les 17.00 diumenge). També s'hi celebraran croades (20.30 dissabte i 17.30 diumenge), representacions teatrals (11.30 hores i 18.30 diumenge), cercaviles amb la Banda dels Diables de l'Alt Urgell (12.00 diumenge), entre d'altres activitats.

Al Parc del Cadí estarà instal·lat un campament medieval (a partir de les 11 dissabte i les 10.30 diumenge) on es podrà practicar el tir amb arc (12.00 i 16.30 dissabte i 11.00 i 16.00 diumenge), fer tallers medievals i passejades amb poni (13.00 dissabte). Alhora, hi ha programades representacions teatrals de l'Edat Mitjana (18.30 dissabte i 19.30 diumenge).

Al carrer Lluís de Sabater hi trobarem el soc àrab (a partir de les 11.00 dissabte i les 10.30 diumenge) on es podran degustar te i pastes àrabs. Al pati de la Biblioteca de Sant Agustí s'hi celebraran les danses àrabs (13.00 i 19.30 dissabte i 18.00 diumenge), espectacles de titelles (17.30 dissabte i 12.00 diumenge) i cercaviles musicals. Dissabte, a les 22.00 hores hi haurà un concert de rumba catalana.

La cercavila de comiat es farà diumenge a les 20.30 hores a la plaça dels Oms.

La regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de la Seu, Teresa Casassas, indica que el programa d'activitats ha tingut en compte "tots els gustos i edats". Enguany es podrà veure més de 100 parades d'artesania i hi haurà àpats medievals als restaurants dels carrers del centre històric urgellenc.

Malgrat la reducció d'un 25% del pressupost i d'una trentena d'artesans, Casassas garanteix que no serà "un mercat deslluït", ja que s'ha compactat l'espai i això permetrà aconseguir una ambientació adient. En aquest sentit, des de l'Ajuntament s'anima tots els urgellencs a vestir-se per a l'ocasió.

Mostrar formulari de contacte