Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Comença la campanya per a les eleccions al Parlament Europeu, que engloba 34 candidatures a nivell estatal

Comença la campanya per a les eleccions al Parlament Europeu, que engloba 34 candidatures a nivell estatal

Entre els candidats inclosos a les llistes hi ha l'urgellenc Roger Gravet (Junts UE), el pallarès Jordi Navarra i el cerdà Manel Vila (ERC-Ara Repúbliques). De les altres formacions més votades al Pirineu als anteriors comicis també hi concorren novament el PSC-PSOE, Cs, PP, Podemos, Vox i el PACMA

Eleccions al Parlament Europeu 2024
Eleccions al Parlament Europeu 2024
23/05/2024 19:40

Aquest dijous a la mitjanit comença la campanya de les eleccions al Parlament Europeu, que se celebraran el pròxim diumenge 9 de juny. En aquests comicis, a l'Estat espanyol hi ha una circumscripció única, per la qual cosa els votants es trobaran amb una notable varietat d'opcions polítiques (34 en total), tot i que hi ha diverses formacions que hi concorren bàsicament amb candidats d'una zona geogràfica concreta, com és el cas de Catalunya. Cada llista consta de 61 candidats (el nombre d'escons que corresponen a Espanya), a banda dels suplents.

Junts i Lliures per Europa (Junts EU), la formació més votada a les anteriors eleccions europees (2019) tant a l'Alt Urgell com a l'Alt Pirineu i al conjunt de Catalunya, ha inclòs a la seva proposta per enguany un candidat de la Seu d'Urgell: Roger Gravet, que ocuparà el lloc número 29 d'una llista que en aquesta ocasió lidera l'exconseller exiliat Toni Comín. Gravet, de 23 anys, és llicenciat en International Business Economics i actualment ja treballa com analista en una empresa d’inversió. A la Seu ha estat membre de diverses entitats juvenils i esportives i actualment és membre actiu de la Comissió de Festes de la ciutat. Paral·lelament, des de ben jove es va implicar en política i des del maig del 2021 és el coordinador de la Joventut Nacionalista de Catalunya a l'Alt Pirineu. D'altra banda, ha format part de la llista de Junts a les eleccions municipals de la Seu els anys 2019 i 2023.

Després d'entrar a la candidatura pel 9-J, Gravet ha manifestat "l'agraïment per la confiança” i s’ha mostrat disposat a “treballar per fer arribar a Europa les necessitats i inquietuds de les comarques pirinenques, i alhora contribuir a fer sentir la veu dels joves, per crear un territori d’oportunitats i un país lliure". La llista de Junts inclou un altre nom de l'Alt Pirineu: la pallaresa Carlota Canut, que apareix al número 15. Pel que fa al número 2, correspon a la igualadina Neus Torbisco, professora de Dret a la UPF.

De la seva part, ERC, que va ser segona força a l'Alt Urgell i al Pirineu a les europees del 2019, concorre a les eleccions amb la coalició Ara Repúbliques, de la qual també en formen part EH Bildu, BNG i Ara Més. Entre els principals candidats de la llista hi ha el pallarès Jordi Navarra, alcalde de Sant Esteve de la Sarga, que figura en el número 13 i és el sisè candidat per part d'Esquerra. Navarra, pagès de professió, és un actiu defensor del sector primari i de les necessitats dels municipis menys poblats del Pirineu, una realitat que reivindica a través de les xarxes socials. També és president del Consell d'Alcaldes del Pallars Jussà, després d'haver rebut el vot favorable de tots els altres batlles, i membre del Consell Comarcal del Pallars Jussà.

La llista d'Ara Repúbliques l'encapçala l'actual eurodiputada barcelonina Diana Riba, mentre que el número 2 de la llista específica de Catalunya l'ocupa el físic i meteoròleg badaloní Tomàs Molina, que a nivell estatal figura al número 4. ERC ha anunciat que aquest divendres mateix durà a terme un acte de campanya a la Seu d'Urgell, concretament a les 7 del vespre a la terrassa del Parc del Segre, amb la presència de Riba i Molina. També hi intervindran el president del partit, Oriol Junqueras; el president de l'executiva comarcal d'Esquerra a la Cerdanya, Manel Vila, i la presidenta de l'executiva comarcal d'Esquerra a l'Alt Urgell, Carme Lostao.

El PSC-PSOE, que a les eleccions del 2019 va ser la formació més votada a l'Aran i la segona a Catalunya, presenta com a principal candidat català (de número 3) el barceloní Javi López, que ja ha estat eurodiputat aquesta darrera legislatura. Aquesta llista la lidera l'actual vicepresidenta del Govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, la madrilenya Teresa Ribera, mentre que el número 2 l'ocuparà la basca Iratxe García, diputada al Parlament Europeu des de l'any 2004. Pel que fa a d'altres representants catalans, als primers llocs de la formació socialista també hi apareix la barcelonina Laura Ballarín, que com Javi López s'ha estrenat com a eurodiputada aquesta darrera legislatura i que ara hi concorre en el número 16.

Quant a la resta de partits amb més vots a les anteriors eleccions europees a la Seu i al Pirineu, hi tornen a concórrer Cs (amb Jordi Cañas de cap de llista), el PP (encapçalat per Dolors Montserrat), Podemos (Irene Montero), Vox (Jorge Buxadé) i el PACMA (Cristina García). De la seva part En Comú Podem, que a les anteriors eleccions anava en coalició amb Podemos, ara hi concorre amb la marca Sumar (encapçalada per Estrella Galán).

Tanmateix, el conjunt de candidatures inclou moltes altres opcions, amb prioritats molt diverses, com per exemple (per ordre de presentació davant la Junta Electoral): Izquierda Española, Coalició per una Europa Solidària, Ahora Andalucía, Iustitia Europa, Escaños en Blanco, Corriente Revolucionaria de los Trabajadores, Feministas al Congreso, Partit Comunista dels Treballadors de Catalunya, Partit Comunista del Poble de Catalunya, Sumar, Cree en Europa, País-Moviment Rural, Se Acabó la Fiesta, Futuro, La España Olvidada Existe, Falange Española, Soberanía Alimentaria, Juntos por Extremadura, Partido Humanista, Volt, Recortes Cero, Extremeños Prex Crex, Partido Galego, i Pirates-Alianza Rebelde.

Mostrar formulari de contacte