Comiat de l'Escola La Valira amb el final del curs escolar 2022-2023
Els últims alumnes del centre urgellenc han lliurat a la Biblioteca Sant Agustí i a l'Arxiu Comarcal exemplars de la seva revista i treballs. El passeig Joan Brudieu ha acollit una festa amb motiu de l'inici de les vacances
El final del curs escolar 2022-2023 a la Seu d'Urgell ha estat marcat per la fi d'un dels centres de primària que hi ha hagut fins ara a la ciutat. L'Escola La Valira tanca portes i ja no les tornarà a obrir el curs vinent, a causa de la seva manca de continuïtat dins la planificació del Departament d'Educació per a la capital de l'Alt Urgell.
Des d'ara el recinte que ha acollit l'escola, a l'Horta del Valira, només albergarà estudis de secundària. Al llarg dels cursos anteriors ja s'havia anat extingint els diferents nivells de primària de manera gradual, per la qual cosa actualment ja només hi quedaven els estudiants de sisè, que ara començaran l'ESO. Des de la direcció han expressat que, per tot plegat, aquest dijous ha estat "un dia divertit, però també molt emotiu i alhora trist".
Aquest dimecres i dijous, els últims alumnes de l'Escola La Valira han visitat la Biblioteca Sant Agustí i l'Arxiu Comarcal de l'Alt Urgell. Al primer equipament, els estudiants hi han fet el lliurament d'exemplars de la revista que publicaven; i al segon, hi han dipositat treballs que han elaborat, com també una còpia de cada exemplar de la revista. D'aquesta manera, volen que quedi constància de la feina duta a terme al centre abans del seu tancament.
L’Escola La Valira és la que s'havia creat més recentment a la Seu, ara fa quinze anys. Es va estrenar el curs 2008-2009 per atendre la necessitat d’escolarització d'alumnes que hi havia en aquell moment a la ciutat per un increment de la població. Va començar a funcionar en uns mòduls prefabricats. El curs 2014-2015 es va inaugurar l'actual edifici, a tocar del riu Valira, que compartien amb l'institut de secundària.
#EnImatges Alumnes de l’Escola la Valira han lliurat a l'Arxiu Comarcal de l'#AltUrgell i la @BiblioSeuUrgell contes i exemplars de la seva revista escolar. L’objectiu és que tothom pugui consultar el material i perduri en el temps, tenint en compte que el centre tanca portes. pic.twitter.com/mcYuBAyxiG
— RàdioSeu (@RadioSeu) June 22, 2023
A nivell més general, la cloenda del curs escolar a la Seu s'ha celebrat novament amb una festa oberta a alumnes i famílies, organitzada per l'Ajuntament urgellenc i el Pla Educatiu d'Entorn. Aquesta celebració per l'inici de les vacances s'ha fet al bell mig del passeig Joan Brudieu i ha inclòs un espectacle infantil a càrrec de BitxiClown, a més d'un berenar amb coca i xocolata pels assistents.
#EnImatges Festa de fi de curs, al passeig Joan Brudieu de #laSeu. La proposta organitzada pel Pla Educatiu d'Entorn ha sumat un espectacle infantil amb #BitxiClown i un berenar amb coca i xocolata. pic.twitter.com/07gDVwyiOF
— RàdioSeu (@RadioSeu) June 22, 2023