Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Compromís proposa modificar els impostos el 2016 per ajudar comerços i famílies

Compromís proposa modificar els impostos el 2016 per ajudar comerços i famílies

Òscar Ordeig planteja rebaixar l'IBI un 5% i bonificacions de fins al 90% per al lloguer de locals tancats del centre històric. També demanen una tarifa de 100 €/mes per a la Llar d'Infants i modificar el mínim d'aigua dels comerços
Roda de premsa de Compromís x La Seu
09/10/2015 14:05

El grup municipal de Compromís x La Seu a l’Ajuntament presentarà una proposta al plenari del dilluns vinent per modificar diferents impostos, taxes i preus públics de cara al 2016, amb l’objectiu d’incentivar el lloguer de locals comercials, la dinamització econòmica i l’ajuda a les famílies.

Amb aquests objectius es proposta al plenari modificar l’Impost de Béns Immobles (IBI) amb la rebaixa del 5% i bonificacions de fins el 90% de la quota als locals comercials del Centre Històric o zones d’especial interès, ja sigui directament pel propietari o mitjançant un llogater. També es proposta reduir la quota mensual de la Llar d’Infants Municipal “Els Minairons” amb una quota fixa de 100 €/mes per l’horari escolar i una quota global per horari extraescolar de 125€. Finalment, es demana que a partir del 2016 es canviï el tram mínim de consum d’aigua per a locals comercials de menys de 140 m2, establint un consum mínim d’aigua de 8 m3 cada 4 mesos, en comptes dels 20 m3 actuals.

Compromís recorda que els diners de l’Ajuntament en concepte d’Impost de Béns Immobles (IBI) ha augmentat d'1.900.000 € el 2003 fins a 3.860.000 € el 2015, amb un increment del 100% de l’ingrés per aquest concepte. També creuen que cal tenir en compte que "la situació socioeconòmica actual de la Seu ha canviat molt, amb més despoblació i disminució de la renda per càpita els darrers 5 anys". Per això, advoquen per "establir incentius i bonificacions als locals comercials de les zones més desafavorides i degradades per tal de facilitar el lloguer i l’obertura de locals i empreses".

Pel que fa a les llars d’Infants, el primer grup de l'oposició creu que "els continus canvis en les quotes, el seu encariment, el tancament de La Grandalla o la reducció de la població ha portat a un descens dels infants matriculats de més del 50%". L’educació infantil entre 0 i 3 anys, apunten, "és de vital importància per als infants i per a la conciliació de la vida laboral i familiar i cal garantir-ne l’accés amb preus més assequibles".

Finalment, quant al preu de l’aigua als locals comercials petits, Compromís veu "desproporcionat" el barem actual respecte al consum realment realitzat, motivat per "un mínim molt alt (20m3) que caldria modificar". Així, opinen que "no té sentit assimilar els petits locals comercials a les empreses industrials pel que fa a la factura d’aigua, ja que l’activitat i el consum és molt diferent.

Des de Compromís assenyalen que "cal facilitar la viabilitat dels negocis, botigues i comerços de petites dimensions de la ciutat i adequar la factura al consum real d’aigua que realitzen". El portaveu del grup municipal, Òscar Ordeig, hi afegeix que “cal adaptar els impostos municipals a la situació d’empreses i famílies de la Seu" i que "no pot ser que es paguin molts impostos i en rebin menys serveis que d’altres poblacions”.

Canvi de normativa en l'exposició de cotxes a la Fira

D'altra banda, Òscar Ordeig ha avançat que el plenari de dimarts vinent també preveu, en l'ordre del dia, debatre una modificació de l'ordenança relativa a la participació i venda a la Fira de Sant Ermengol. Segons apunta Ordeig, es corregirà el punt relatiu a les empreses d'automoció, després que els serveis tècnics haurien corrroborat que la modificació introduïda l'any 2013 contravé una directiva europea. El canvi respondria a la sol·licitud que ha fet una empresa perquè també puguin exposar i vendre agents que no són concessionaris oficials.

Sobre aquesta qüestió, Compromís ha lamentat que s'hagi produït aquesta situació, ja que considera que amb l'actual ordenança es perjudicava una empresa local i, per extensió, l'activitat econòmica de la ciutat. Òscar Ordeig ha instat l'equip de govern a resoldre aquesta qüestió i assumir les possibles responsabilitats.

Mostrar formulari de contacte